  • Data: 2005-05-05 17:30:48
    Temat: Re: Polkomtel, zmiana regulaminu, jak sie bronic?
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Polkomtelowi się coś pokiełbasiło. To raczej on może próbować od Ciebie
    > dochodzić na drodze sądowej owej kary, a nie Ty masz ich pozywać
    > dowodząc, ze im się nie należy.

    Powołują się na Rozp. Min. Infrastruktury z 1 października 2004 w sprawie
    trybu postępowania reklamacyjnego, które mówi że odpowiedź na reklamację
    powinna zawierać (m. in.): "pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania
    reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym".

    > Odpisz im, że jeśli uważają, ze mają
    > rację, to by Cię pozwali do sądu w sposób cywilizowany, a nie
    > "pyszczyli" bez sensu. Moim zdaniem nie mają szansy tego wygrać.

    OK, tylko chciałbym wiedzieć (bo z prawem dotychczas nie miałem wiele
    do czynienia), na wypadek gdyby jednak zechcieli mnie pozwać: czy to,
    kto pierwszy składa pozew, ma znaczenie dla miejsca, gdzie sprawa się
    odbywa? Po prostu na dojazdy do Warszawy trochę szkoda mi czasu...
    W umowie nie znalazłem określenia "sądu właściwego do rozstrzygania
    sporów" - czy z braku określenia, są na to jakieś ogólne przepisy?

    > Możesz im w piśmie dodać, że groźby wpisania Cię do różnych dziwnych
    > rejestrów zaczynasz traktować poważnie i złożysz zawiadomienie o
    > kierowaniu pod Twoim adresem gróźb karalnych, jak się nie uspokoją.

    Chciałbym się tylko upewnić - czy groźba wpisania do BIG istotnie
    jest groźbą karalną? Po prostu dotychczas pojęcie "gróźb karalnych"
    kojarzyło mi się ze sprawami typu pobicie, zniszczenie mienia itp.
    W ustawie o udostępnianiu informacji gospodarczych widzę tylko coś
    o karze grzywny do 30 000 zł za przekazanie nieprawdziwej informacji
    gospodarczej, ale o groźbach przekazania nic nie widzę...

    pozdrawiam
    Marek