    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Date: Thu, 10 Jul 2008 22:19:41 +0200

    On Thu, 10 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Liwiusz

    Nie, zawarłeś umowę z odroczoną płatnością ;)

    > Nie wiem. Wiem, że podpisałem umowę i się zobowiązałem do określonych
    > działań. Więc zapewne nie mogę jej rozwiązać, skoro była to całościowa
    > umowa

    ...to się zazwyczaj nazywa "umowa nienazwana".
    Dla potrzeb prawnych "rozkłada się" ją w razie potrzeby na *odrębne*
    umowy - nazwane, czyli opisane w KC.
    Zawarłeś umowę, którą zwyczajowo w odniesieniu do rzeczy nazywa się
    "sprzedażą wiązaną", ściśle jej nie odpowiada (bo mamy powiązanie
    sprzedaży rzeczy i świadczenia usługi), ale to że W EFEKCIE sprzedawca
    ODBIJE SOBIE to co wyłoży na wydatek na telefon nie powoduje, że ta
    umowa staje się "umową na raty".

    > na określone warunki. Po to są umowy właśnie.

    I po to mają w KC (oraz innych przepisach) nadane nazwy, aby było
    wiadomo, że jak umowa spełnia jakieś-tam wymogi to jest umową
    o <tu nazwa>.
    Sam piszesz że NIE MOŻESZ wziąc, zrezygnować z abonamentu i "spłacać
    raty za telefon". Czyli NIE JEST to umowa sprzedaży ratalnej...

    pzdr, Gotfryd