  • Data: 2008-07-10 21:23:56
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 10 lipiec 2008 22:19
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807102208140.152@quad>):

    > Tristan, Ty naprawdę się uparłeś przyjąć iż "zapłatę" rozumiesz
    > WYŁACZNIE w złotówkach.
    > Ale zmartwię Cię - przepisy dopuszczają, aby *za zgodą wierzyciela*
    > zapłatą był wagon jabłek, zobowiązanie do codziennego przynoszenia
    > gazety, wydanie weksla albo... tak, zobowiązanie się do wypełniania
    > innej umowy. O abonament konkretnie.
    > JEDNORAZOWE zobowiazanie.
    > Co jest w "tamtej" umowie już jest nieważne: telefon JEST MÓJ,
    > bo za niego ZAPŁACIŁEM W CAŁOŚCI - jedną złotówkę plus zobowiązanie
    > do wypełnienia innego świadczenia.

    Nawet jeśli tak[1], to sam mówisz, telefon kosztował 1zł + zobowiązanie.
    Próba zerwania zobowiązania oznacza próbę nie zapłacenia za ten telefon.

    [1] no bo jednak nie do końca tak, skoro wersja z telefonem jest droższa.

    > Nie.
    > To "rata za abonament" :P

    Jaki? Rata za abonament to Nzł.

    > Kiedy niemoralne jest oferowanie jedynie sprzedaży wiązanej - ZAMIAST
    > zaoferowania uczciwej umowy na raty, nie uważasz? ;P

    Dlaczego? Operator prowadzi działalność usługową i na niej się skupia.
    Dodatkowo oferuje telefony, żeby zadowolić tych klientów, którzy chcą
    prosto, szybko i są w stanie za to zapłacić drogo. Nie ma sensu oddzielać
    tego, bo jak ktoś chce sam telefon, niech se idzie do MM i kupi na raty
    tam.

    Choć teraz w MM też już marnie, bo GE się zalągł tam i Łukasza wykopali :(

    BTW: Odnośnie moralności, to rozbiła mnie babka w instytucji finansowej
    Sygma wczoraj. Byłem ich opieprzyć, że mi pogorszyli bez zgody i
    powiadomienia kartę kredytową, jaką u nich brałem rok temu, co spowodowało
    moje straty finansowe i zagroziło dodatkowymi. A ona mi ,,no niech się pan
    nie dziwi, że jak pan jest rzetelnym klientem i wszystko regularnie spłaca
    [czytaj: naiwniak], to że bank [oni udają przed klientami, że są bankiem]
    chce to wykorzystać''. Nie lubię być wykorzystywany, więc i ja nie
    chciałbym wykorzystywać.

    > No to sprzedawca sprzedał telefon, zgodził się na "wyrównanie"
    > w postaci kupienia u niego jabłek (po zawyżonej cenie) i przejechał
    > się na tym, że sam naruszył umowę o jabłka.

    tak, a ja się przejechałem na tym, że nie doczytałem małą czcionką
    gdzieśtam, że Sygma może bez mojej zgody sobie w locie pozmieniać to, na co
    się się umawialiśmy na starcie. Tylko czy wykorzystywanie ,,przejechania
    się'' drugiej strony jest właściwe?

    --
    Tristan