  • Data: 2008-07-10 20:19:23
    Temat: Re: Polkomtel - zakonczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Gotfryd Smolik news

    > No to pierwsza rata.

    Nie.
    Cała kwota za telefon składa się z 1 zł i odrębnego zobowiazania.
    JEDNORAZOWEGO, żadnych "rat".
    Resztę wartości telefonu "utopiono" w JEDNYM zobowiązaniu - zobowiązaniu
    do utrzymania abonamentu.

    To mniej więcej tak, jakbyś zapłacił wekslem.
    W momencie zapłaty "stara" umowa (ta zapłacona wekslem) jest ZAPŁACONA
    i finito. A to że powstało NOWE zobowiazanie, które JAKOŚ TAM trzeba
    spłacić... to już jest drobiazg.
    Nijak nie zwiazany ani z wekslem (w moim przykładzie) ani z wypełnieniem
    umowy o abonament (jak chodzi o telefon)..

    > No jak poza? To jest właśnie ta rata. masz

    Tristan, Ty naprawdę się uparłeś przyjąć iż "zapłatę" rozumiesz
    WYŁACZNIE w złotówkach.
    Ale zmartwię Cię - przepisy dopuszczają, aby *za zgodą wierzyciela*
    zapłatą był wagon jabłek, zobowiązanie do codziennego przynoszenia
    gazety, wydanie weksla albo... tak, zobowiązanie się do wypełniania
    innej umowy. O abonament konkretnie.
    JEDNORAZOWE zobowiazanie.
    Co jest w "tamtej" umowie już jest nieważne: telefon JEST MÓJ,
    bo za niego ZAPŁACIŁEM W CAŁOŚCI - jedną złotówkę plus zobowiązanie
    do wypełnienia innego świadczenia.

    > Usługi: Nzł
    > Usługi + Telefon: N+Mzł.
    >
    > Wniosek: rata za telefon: Mzł.

    Nie.
    To "rata za abonament" :P
    Równie dobrze ktoś może akceptować płacenie za weksel "po kawałku"
    (choć nie musi). Ale telefon był ZAPŁACONY wekslem i tamta umowa
    jest już "wyczerpana".
    Tu też - umowa o *zawarcie umowy* do płacenia abonamentu
    już się skończyła, wypełniłem ją zawierając tę umowę o abonament.
    Teraz już spłacam tę drugą.

    > Możliwe. Aczkolwiek oceniałem moralnie. Uważam, że szukanie kruczków
    > prawnych, żeby wykorzystać operatora jest niemoralne. Tyle.

    Kiedy niemoralne jest oferowanie jedynie sprzedaży wiązanej - ZAMIAST
    zaoferowania uczciwej umowy na raty, nie uważasz? ;P

    No to sprzedawca sprzedał telefon, zgodził się na "wyrównanie"
    w postaci kupienia u niego jabłek (po zawyżonej cenie) i przejechał
    się na tym, że sam naruszył umowę o jabłka.

    pzdr, Gotfryd