    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel - jednak rozprawa...
    Date: Wed, 2 Apr 2008 19:21:53 +0000 (UTC)

    Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org> wrote:

    > Polkomtel przerżnął w sądzie z UOKiK i wyrok się uprawomocnił, więc
    > zdaje się że żądanie jest bezzasadne i nie jest to wcale jakieś
    > indywidualne podejście do klienta.

    Też dostałem tę odpowiedź od UOKiK (choć trochę późno - po terminie
    wniesienia sprzeciwu). W sprzeciwie powołałem się na postanowienia
    2 kolejnych instancji, które przyznały rację UOKiK. Jednak pismo
    o "indywidualnym podejściu" jest od Polkomtela [w odpowiedzi na moje
    skierowane do firmy windykacyjnej], natomiast pozew był od firmy
    windykacyjnej która kupiła wierzytelność. Może tu jest pułapka?
    (Firma windykacyjna może powiedzieć, że to nie ich pismo, a teraz
    to oni są wierzycielem a nie Polkomtel - ale z drugiej strony,
    sami to pismo przekazali Polkomtelowi...)

    Czy to że będzie rozprawa oznacza, że firma windykacyjna jednak
    postanowiła ciągnąć sprawę dalej (nie uznała sprzeciwu)? Czy na
    rozprawie można się powołać na pismo Polkomtela (przyszło już po
    terminie wniesienia sprzeciwu), skoro już sprzedał wierzytelność?
    Czym może się kierować firma windykacyjna, że ciągnie to dalej?

    Co może być istotne - jestem przedsiębiorcą, nie konsumentem.
    Jednak UOKiK i następnie sądy stwierdziły bezprawność działania
    Polkomtela (wobec abonentów ogólnie, nie tylko konsumentów).

    MM