    From: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Date: Sat, 16 Feb 2008 17:03:01 +0100

    Robert Tomasik pisze:
    > W którym miejscu? Ja tylko piszę, że na podstawie artykułu nie można nic
    > konstruktywnego napisać

    Co obywatela obchodzi kto i jak zawinił? Firma zwaliła sprawę!

    Można jednoznacznie stwierdzić, że popełniono błąd. Kto indywidualnie
    odpowiada za to jest o wiele mniej ważne, niech to wyjaśnią sobie
    wewnętrznie.

    > Policjant może dysponować nie wiem jak wiarygodnymi informacjami, że
    > jest inaczej, a polecenie prokuratora wykonać musi. Moim zdaniem, to
    > niestety Ty się zaprogramowałeś na to, że jest źle i nie chcesz dopuścić
    > nawet do siebie myśli, że może być inaczej.

    We wszystkich źródłach jednoznacznie jest stwierdzone, że policjanci
    przekroczyli uprawnienia.

    1. Czy możesz zaprzeczyć, że policja nie wykonała rozpoznania, które
    istotnie powinno wpłynąć na sposób przeprowadzenia przeszukania i
    zatrzymania tego w końcu poszukiwanego niebezpiecznego bandyty?
    2. Czy więc powyższe nie jest błędem policji?
    3. Mamy więc niewątpliwy błąd policji, bo rozpoznanie powinno
    stwierdzić, że w lokalu przebywają także inni ludzie.

    4. Czy możesz dowieść, że opisywani ludzie choć w części minęli się z
    prawdą?
    5. Mamy więc policję, która niewątpliwie popełniła co najmniej jeden
    błąd i się do niego przyznaje oraz obywateli, którzy wskazują możliwe
    dodatkowe błędy - nadużycie uprawnień.

    > Problem pomiędzy nami polega na tym, że ja nic nie zakładam, a jedynie
    > staram się analizować dostępne dane. Ty zaś z góry zakładasz, że Policja
    > popełniła błąd i starasz się wszystkie dostępne fakty do tego naginać.

    Nie jest ważne jest czy zawinił Paweł czy Gaweł. Realizacja akcji,
    konkretnie przekroczenie uprawnień, to był blamaż policji. Obywatela nie
    obchodzi kto i jak zawinił, istotne jest, że na pewno zadziałano źle.
    Obywatel, który łoży na policję oczekuje rzetelnie wyświadczonej usługi.
    Nie jest nią poturbowanie przez pomyłkę przypadkowych osób.

    Wskazanie winy indywidualnej funkcjonariusza przez lata było i nadal
    zwykle jest sposobem na realne rozmycie odpowiedzialności. Więc proszę
    bez takich argumentów. Całość jest blamażem policji i prokuratury a winę
    indywidualną niech sobie służby wyciągają wewnętrznie.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.