  • Data: 2006-01-31 11:49:30
    Temat: Re: Podział majątku po rozdzielności
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Jurkowski napisał(a):

    > Czy w przypadku umownego ustanowienia rozdzielności
    > majątkowej to co wcześniej należało do majątku wspólnego automatycznie
    > zostaje przypisane po połowie do majątków odrębnych? Czy może to co było
    > majątkiem wspólnym przed ustanowieniem rozdzielności nadal pozostaje
    > majątkiem wspólnym.

    Pozostaje majątkiem wspólnym, z tym że współwłasność zmienia się z
    łącznej na ułamkową. Każdy ma we wszystkich rzeczach 1/2.

    > Małżonkowie dysponują kwotą 100tyś zł. Ustanawiają rozdzielność majątkową i zaraz
    po tym fakcie
    > jeden z małżonków nabywa mieszkanie za 100tyś. Na to mieszkanie wpłaca
    > załóżmy 50tyś zł jako wkład własny, a na resztę bierze kredyt. Czy te 50tyś
    > zł, które wpłacił jako wkład własny będzie udziałem wspólnym obu małżonków
    > czy tylko tego, który wpłacił?

    Tego co wpłacił. Pieniądze jako rzeczy oznaczone tylko co do gatunku
    ulegają automagicznemu podziałowi.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"