  • Data: 2006-01-31 11:14:54
    Temat: Podział majątku po rozdzielności
    Od: "Andrzej Jurkowski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Mam takie pytanie. Czy w przypadku umownego ustanowienia rozdzielności
    majątkowej to co wcześniej należało do majątku wspólnego automatycznie
    zostaje przypisane po połowie do majątków odrębnych? Czy może to co było
    majątkiem wspólnym przed ustanowieniem rozdzielności nadal pozostaje
    majątkiem wspólnym. Dla jasności przytoczę przykład. Małżonkowie dysponują
    kwotą 100tyś zł. Ustanawiają rozdzielność majątkową i zaraz po tym fakcie
    jeden z małżonków nabywa mieszkanie za 100tyś. Na to mieszkanie wpłaca
    załóżmy 50tyś zł jako wkład własny, a na resztę bierze kredyt. Czy te 50tyś
    zł, które wpłacił jako wkład własny będzie udziałem wspólnym obu małżonków
    czy tylko tego, który wpłacił? Po prostu czy te 100tyś sprzed ustanowienia
    rozdzielności majątkowej jest dalej wspólnym 100tyś, czy jest dzielone po
    połowie i jeden małżonek ma 50tyś, z którym sobie robi co chce i drugi też
    ma 50tyś, z którym sobie robi co chce?

    Andrzej J.