  • Data: 2010-06-29 22:39:22
    Temat: Re: PodsĹ?uch w pracy.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote
    > A gdzie?
    > To ty się na KK powołujesz.

    Ja się powołuje w zakresie odpowiedzialności za naruszenie, a nie w kwestii
    ustalenia uprawnienia do słuchania. Nie można tego analizować w oderwaniu od
    kodeksu pracy i jego wykładni.

    Poza tym jeśli już o KK chodzi, przeczytaj sobie jakiś komentarz i orzecznia
    do tego artykułu KK zamiast tupać, że czegoś w nim nie dostrzegasz. Jasna
    jest w literaturze interpretacja tego zdania i kontekstu jego umieszczenia w
    KK, że jak ktoś wie, że jest nagrywany, podglądany itp. to nie zachodzi ten
    czyn.

    > Podstawa prawna uzasadnienia?

    Po pierwsze wystarczy, aby był poinformowany.
    Pracodawca poprzez poinformowanie go redukuje ryzyko posądzenia o podstęp,
    naruszenie prywatności i sobie nagrywa... Pisemna zgoda pracownika to już w
    ogóle załatwia sprawę.
    Jak pracownik się nie zgadza to jego ruch, niech składa zawiadomienie do
    PIPu, że nagrywanie jest nieuzasadnione. Jeśli było nieuzadanione to
    pracodawca poniesie konsekwencje.

    > No - co wtedy?

    To zależy, jeśli akurat kamizelki wynikają np. z BHP to i można zwolnić bez
    wypowiedzenia.
    A poza tymi przypadkami normalnie zwalnić gładko za wypowiedzeniem. Jakby
    organizacja związkowa pytała to z uwagi na niestosowanie się do procedur
    pracy. Jeśli wymóg jest uzasadniony to i pracodawca się obroni przed
    roszczeniami pracownika. W przypadku umów na czas określony to i niczego
    nawet nie trzeba uzasadniać.