eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ? › Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    Date: Thu, 19 Feb 2004 14:46:08 +0100
    <c0b5vf$511$1@nemesis.news.tpi.pl> <c0bgar$bt7$5@news.onet.pl>
    <c0chub$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl> <c0dpam$mbh$10@news.onet.pl>
    <c0dt4o$su3$1@atlantis.news.tpi.pl> <c0e7ii$qrr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c0ee2r$5ch$9@news.onet.pl> <c0g0vt$dv6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c0girk$9et$5@news.onet.pl> <c0gjsj$kj0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c0ivm8$ecn$6@news.onet.pl> <c0j2q7$m5u$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c0jctv$htb$15@news.onet.pl> <c0k4mk$irl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c0lm73$6me$7@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <c0oakh$sft$14@news.onet.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]

    Co do "przyjmowania" - to z mojej strony była tylko uwaga :)
    A co do zasady... to nie podważam.
    Cytat z Głosu Zabrza (gazeta powiatowa), 12.02.2004 str.9:
    "Nieoficjalnie policjanci z innych jednostek również przypuszczają
    że ich kolegów zgubiła wymuszana przez przełożonych szaleńcza
    pogoń za statystykami".
    Chodzi o "akcję" po której komendat komisariatu "postanowił
    skorzystać z emerytury" - wg artykułu "cała grupa inspektorów
    wojewódzkich" przekopała z zaskoczenia i skutecznie papiery
    w poszukiwaniu "nieprawidłowości w nadawaniu biegu".
    Cytat z dziennikarza: "mówiąc wprost dochodziło do ukręcania
    spraw".
    Krótko mówiąc: wyraźnie masz rację.

    Jeszcze na inny temat:
    [...]
    >+ system i nie rozwiąże tego proponowany przeze mnie. Nie da się moim
    >+ zdaniem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy lepiej jest by nie
    >+ doszło do jednego rozboju, czy pięciu kradzieży z włamaniem. Rozbój to
    >+ napad na konwój z pieniędzmi - i wówczas jest on na pewno groźniejszy od
    >+ dowolnie dużej ilości kradzieży z włamaniem. Ale rozbój, to również
    >+ przyparcie przez kolegów z klasy do muru nielata i zabranie mu 10 groszy
    >+ na loda. I tu już można polemizować ilu włamaniom do jubilera będzie to
    >+ zdarzenie równoważne.

    Sprzeciw. Szkody materialne pojedynczego zdarzenia nie mogą
    przesądzać o kwalifikacji "niebezpieczeństwa" czynu.
    Przedstawiony przez ciebie przypadek nadal jest groźniejszy
    od "dowolnie dużej ilości kradzieży z włamaniem" - głównie
    przez nabranie przekonania (nie tylko "dokonującego", ale
    WSZYSTKICH którzy jakoś byli zamieszani) że:
    1. to "da się zrobić"
    2. ujdzie bezkarnie.
    Za kilka lat skutki tak samo dają w kość jak dług budżetowy
    zaciagany radośnie przez rząd (przy poklasku tych co akurat
    skorzystali).
    Inna sprawa że w kwestii "klasy, szkoły i pochodnych" oraz
    karania w tychże - postów widziałem ostatnio dość i powiem
    krótko: najwyraźniej tu prawo też 'nie nadąża'.

    >+ Zdarzenie zsadzeniu nie jest równe\, nawet w obrębie
    >+ tej samej kwalifikacji prawnej.

    Tego nie podważam :)

    pozdrowienia, Gotfryd