    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plomba na komputerze
    Date: Wed, 19 Dec 2007 07:51:22 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 18.12.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > Chcesz. Chcesz dłubać, przekładać... W TV też grzebiesz? A w DVD? To też
    > komputery.

    Tu raczej nie chodzi o komputerowość a o modułowość. Granica jest
    niewątpliwie dość umowna ale gro przypadków leży po tej lub tamtej
    stronie. Wiem, że takie tv to też urządzenia modułowe ale zobacz np. jak
    jest z dostępnością takich modułów na rynku - do tv, w sklepach
    praktycznie zorientowanych na profesjonalistów, do kompa, w praktycznie
    dowolnym komputerowym włączając w to hipermarkety. Jakby takie dvd czy tv
    projektowane były z myślą o modułowosci, ale nie na potrzeby serwisu, a
    klienta, to pewnie bym grzebał wymieniając w odtwarzaczu odpowiedni moduł
    dvd na bd np. A Ty, jak chcesz sobie zmienić nagrywarkę cd na dvd to
    wymieniasz całego kompa czy tylko napęd? :)

    > Tej niezgodności to ja nie rozumiem ogólnie. Z tego co czytałem to ona
    > mówi ,,możemy ci uznać reklamację, a jak nie uznamy to spierdalaj w

    Jak nie uznamy to prosimy sąd o pomoc gdzie zasadność reklamcji będzie już
    oceniał kto inny niż sprzedawca.

    > podskokach''. Tak czy siak, jak naruszysz plomby i grzebałeś w sprzęcie to
    > o jakiej niezgodności z umową mówimy? Grzebałeś, popaliłeś -- Twoja wina.

    Niezgodność jest wtedy gdy coś miało wadę w momencie wydania. Nie każda
    ingerencja w sprzęt na dowolnym poziomie spowoduje powstanie innej usterki
    lub niemożność stwierdzenia niezgodności. Ma być wykazany związek skutku z
    przyczyną. Co do zasady otwarcie bebechów komputera (takoż większości
    sprzętów av - tak, żadna różnica) czegoś takiego nie spowoduje, a że ktos
    może narozrabiać to oczywiste. Równie dobrze może tam nalać kawy przed
    czym plomby na obudowie tez nie zabezpieczą. Czy tez może twierdzisz, że
    nalanie kawy nakłada na sprzedawce bezwzględny obowiązek naprawy o ile
    tylko plomby są nienaruszone?

    --
    Marcin