  • Data: 2007-12-19 07:33:40
    Temat: Re: Plomba na komputerze
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa, 19 grudzień 2007 02:34
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@z...router>):

    > I sądzisz, że np. takie dyski twarde dostępne gdzieniegdzie w
    > hipermarketach są tam w ofercie ze względu na ów serwis?

    No i? Wiele rzeczy jest na rynku. Poza tym, życie komputera jest dłuższe niż
    gwarancja i wtedy grzebalnicy mają pełne pole do popisu. A przez ten rok
    czy dwa gwarancji to i tak nie ma co grzebać.

    > Każda ze stron działa w okreslonym zakresie na zasadzie ryzyka. Na tym
    > polega handel i dobrowolnośc zawierania umów czy bycie
    > sprzedawcą/konsumentem w ogóle, więc nie ma MZ co szat rodzierać. Czasem
    > się opłaci, czasem nie. Twoja decyzja.

    No i żeby to ryzyko zmniejszyć, stosuje się plomby. Żeby był dowód, że
    klient grzebał w środku i sam se uszkodził.

    > [..]
    > Można, uwierz.

    Już widzę jak badasz wnętrze scalaka....

    > Poniekąd w tym siedzę. Wyłącznie kwestia kosztów, czyli
    > patrz ww. sprawa ryzyka i jak bardzo chcesz się przekonać kto ma rację.

    No więc sprzedawca ma dowód: Klient wsadzał łapska tam, gdzie nie powinien.
    To teraz niech klient wykaże, że to nie jest przyczyna tragedii.

    > I co z tego? Ingerencja to ingerencja, co ma do tego widzenie? Można
    > uszkodzić bez otwierania żeby nie było widać. Żaden problem.

    Pewnie można, ale świat nie jest zerojedynkowy. Plomba zwiększa
    bezpieczeństwo sprzedawcy bardzo mocno. I dlatego się nie dziwię, że się je
    stosuje.

    > Ustanowiłeś sztywną granicę na plombach i obudowie. Starm się pokazać, że
    > jest ona umowna i tak naprawdę kryterium powinno być uszkodzenie sprzętu
    > przez klienta a nie dowolne inne czynności które szkody nie uczyniły.

    W świecie idealnym. W świecie obecnym nie da się pewnych rzeczy stwierdzić i
    dlatego plomba. Jej uszkodzenie jest jak dla mnie silną poszlaką że winny
    jest klient.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl