  • Data: 2023-09-27 16:13:27
    Temat: Re: Pieszy cd.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    te_judge
    > A nie chodzi po prostu o oficera śledczego (investigation officer),
    > czyli policjanta przydzielonego do sprawy?

    Jeśli obce państwo zwraca się do Polski o przesłuchanie świadka, to
    procedura wygląda tak, że przesłuchuje prokurator i daje pouczenia o
    odpowiedzialności karnej i prawach świadka zarówno polskie, jak i
    przetłumaczone tego kraju, dla którego robimy czynności.

    W USA na nasz wniosek oni robią podobnie, ale przesłuchuje właśnie
    sędzia, bo w USA dowodem w sprawie są zeznania złożone przed sądem, a
    nie przed prokuratorem, czy jakimś oficerem śledczym.
    --
    (~) Robert Tomasik