  • Data: 2010-12-15 20:49:34
    Temat: Re: Parametry pracy wodociagow gminnych/miejskich
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com>

    > Czy ktos z Was wie, czy obowiazuje u nas jakas ustawa (czy
    > rozporzadzenie itd) okreslajace parametry pracy sieci wodociagowej
    > gminnej (lub miejskiej)?
    > Chodzi mi glownie o cisnienie minimalne w instalacji.
    >
    > Od kilku tygodni mam taki problem, ze w godzinach "szczytu" (czyli
    > rano/wieczorem, oraz weekendy do poludnia) cisienie wody jest bardzo
    > slabe, doslownie ciurek tylko z kranu leci.
    >
    > Telefonicznie skargo do zarzadcy niestety nie pomagaja, i chce uderzuc
    > do niego juz pisemnie (a przy okazji oprzec sie jakims paragrafem).

> [...]

    Troche mocniej teraz pogooglalem i znalazlem cos takiego:
    Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunkow
    technicznych, jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie z
    dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690), dzial 4, rozdzial 1,
    par 114
    pkt 1: Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza
    hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem
    czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa
    (6 barów).
    oraz pkt 2: Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może
    być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo
    niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować
    odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość
    w instalacji wodociągowej w budynku.

    I teraz tak: jaka instytucja ma prawo kontroli rzeczywistego cisnienia
    wody w sieci wodociagowej? Bo pewnie od ustalenia faktycznego
    cisnienia w ciagu doby trzeba zaczac...
    --
    Nie chodzi czasem o to byś sobie sam zmierzył i hydrofor zamontował ?