eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoParagon a prawo reklamacjiRe: Paragon a prawo reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Date: Tue, 01 Sep 2009 22:17:07 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 40
    Message-ID: <h7jvgg$8to$3@news.onet.pl>
    References: <2...@b...poznan.pl> <h7agu3$aj1$1@news.onet.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <h7bhpf$2cj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <h7fn1l$kao$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <3...@b...poznan.pl>
    <h7juhn$i9e$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-99-172.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1251836241 9144 89.231.99.172 (1 Sep 2009 20:17:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Sep 2009 20:17:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <h7juhn$i9e$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090901-0, 2009-09-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:605031
    [ ukryj nagłówki ]

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał
    >>>
    >>> Na obrazku narysowanym w paincie też może być mnóstwo informacji,
    >>> ale nie jestem pewien czy czegoś dowodzą.
    >>
    >> no ale przeciez sprzedawca moze sprawdzic, czy taki paragon rzeczywiscie
    >> wystawił, jezeli ma watpliwosci co do autentycznosci skanu.
    >
    > A jaki on ma interes w tym, żeby gnać do księgowości i przekopywać
    > się przez góry dokumentów?


    Taki, żeby nie narażać się na przegraną sprawę sądową.

    >
    >>> A nawet jeśli to skan oryginalnego paragonu to można go wydrukować
    >>> sto razy i na tej podstawie reklamować sto par butów.
    >>
    >> w jaki sposób?
    >> paragony maja numery, daty wystawienia itd.
    >> Jezeli na podstawie jednego z nich cos zareklamuje, sprzedawca ma
    >> mozliwosc odnotowania sobie tego faktu i przy kolejnej reklamacji
    >> wyłapania tegoz, prawda?
    >
    > A jeśli nie ma takiej ewidencji to ma ją sobie stworzyć specjalnie
    > dla jednego klienta, który nie potrafi zadbać o swoje sprawy
    > a od innych oczekuje cudów?


    To problem sprzedawcy, że nie ma ewidencji. W sumie to dobry sposób
    na reklamacje załatwione odmownie: "klient dostarczył oryginał paragonu,
    ale nie uznałem reklamacji, bo na pewno taką samą usterkę dotyczącą tego
    samego produktu na podstawie tego samego paragonu reklamował już
    wcześniej. Co prawda nie wiem tego, bo nie prowadzę ewidencji
    reklamacji, ale to pretekst odmowy uznania reklamacji dobry jak każdy inny".


    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1