    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Date: Tue, 01 Sep 2009 22:17:07 +0200

    Alek pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > A jaki on ma interes w tym, żeby gnać do księgowości i przekopywać
    > się przez góry dokumentów?

    Taki, żeby nie narażać się na przegraną sprawę sądową.

    > A jeśli nie ma takiej ewidencji to ma ją sobie stworzyć specjalnie
    > dla jednego klienta, który nie potrafi zadbać o swoje sprawy
    > a od innych oczekuje cudów?

    To problem sprzedawcy, że nie ma ewidencji. W sumie to dobry sposób
    na reklamacje załatwione odmownie: "klient dostarczył oryginał paragonu,
    ale nie uznałem reklamacji, bo na pewno taką samą usterkę dotyczącą tego
    samego produktu na podstawie tego samego paragonu reklamował już
    wcześniej. Co prawda nie wiem tego, bo nie prowadzę ewidencji
    reklamacji, ale to pretekst odmowy uznania reklamacji dobry jak każdy inny".

    --
    Liwiusz