  • Data: 2009-09-03 08:11:13
    Temat: Re: Paragon a prawo reklamacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Alek alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl ...

    > Zależy do czego. Np. spróbuj zaksięgować fotokopię faktury i na tej
    > podstawie odliczyć VAT.

    Chlopie, czy my tu rozmawiamy o locie na ksiezyc czy o reklamacji towaru.
    Wiec nie twierdze, ze skan faktury bedzie ok do odliczenia faktury (choc w
    sumie jaka jest roznica miedzy skanem a noralnym wydrukiem - poza kilkoma
    głupimi przepisami ktore nakazuja aby wydruk nastapił u sprzedawcy).
    Pytam sie ciebie, czy posiadanie skanu faktury umozliwi mi zareklamowanie
    zepsutego towaru?

    > Dla mnie fotokopia może mieć wartość informacyjną ale nie dowodową.
    > Czyli jest niewiele więcej warta niż słowa. Eliminuje możliwość
    > pomyłki wynikającej z niepamięci ale nie wyklucza ryzyka oszustwa.

    to juz wiemy, jak to funkcjonuje dla ciebie.
    Ale juz ci pisałem - jezeli sprzedawca boi sie oszustwa (choc przyznasz, ze
    przychodzac do niego z towarem ktorym handluje, majac skan jego paragonu -
    prawdopodobienstwo jest raczej niewielkie...) - moze sobie wszystko u sibie
    sprawdzic.

    > Swoją drogą ile ty masz tych paragonów czy faktur do przechowania, że
    > stawowi to problem? Zapewne i tak przechowjesz karty gwarancyjne,
    > instrukcje obsługi i inne takie papiery i rachunki to już niewielki
    > dodatek, więc w czym problem?

    Np w tym, ze ewentualne wyszukiwanie jest duzo łatwiejsze.
    A potwierdzen zakupów zbiera sie mnostwo - pomysl ile rzeczy kupujesz w
    ciagu dwóch lat.