    From: "Maciek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pachołek drogowy
    Date: Tue, 23 Jun 2009 10:44:43 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał
    > A czyje jest to podłoże? Może by zapytać w gminie czy gdzie tam się
    > zwróciłbyś gdybyś chciał stawiać płot/garaż/dom/pytał się o "zajęcie pasa
    > drogowego" etc? (przypominam, że chodnik też należy do pasa drogowego,
    > jakikolwiek krzywy by nie był)

    Chodnik położyło miasto w latach 70-tych. I na tym się skończyło.
    W 1990 r. wspólnie z nowymi sąsiadami po drugiej stronie uliczki ułożyliśmy
    drogę. Można powiedzieć, że kostka leżąca na wysokości mojej posesji jest
    moją własnością, bo za to zapłaciłem. Ogólnie nikt nic nie wie, dokumentacji
    raczej już żadnej nie ma.
    Ale też sąsiad po drugiej stronie namalował kopertę dla niepełnosprawnych i
    postawił odpowiedni znak drogowy przed swoim domem. Czyli jak ktoś chce
    zrobić coś dla siebie, to musi za to zapłacić. Ale gdy trzeba aby miasto
    zadbało o swój [???] teren, to chętnych i pieniędzy oczywiście nie ma...

    2 dni temu wieczorem porządkowałem krawężnik i usypałem na krawęzniku górkę
    piachu i pyłu z drogi. I zostawiłem ją tak na noc, bo już mi zabrakło sił na
    dokończenie sprzątania. Na drugi dzień rano górka rozjeżdżona kołami aut.

    Samochody jeśli parkują na chodniku, to dla pieszych zostaje 30, 40 cm
    miejsca. Straż miejska ma to w d*. Policja odsyła do SM. Zwariować można a
    ludzie nie mają jak przejść chodnikiem.

    Dlatego zastanawiam się, co mi da informacja o właścicielu kawałka
    popękanego asfaltu jeśli i tak to nie on go będzie naprawiał. Bo to ja mam
    dbać o teren przed posesją. BTW to dom jest zabytkiem :)

    Ale OK. Zapytam się w Radzie Narodowej :)

    Maciek.