  • Data: 2012-11-22 14:58:15
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale mandat dla przedsiębiorcy nie jest za to, co ktoś
    > z biura zrobił lub czego nie zrobił, lecz za to, czego
    > przedsiębiorca nie zrobił (albo robił źle, wbrew przepisom),
    > tak jak Robert pisał.

    Tyle, że jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. :

    Sprawdziłem właśnie że ubezpieczyciele oferują trzy rodzaje polis dla
    biur rachunkowych:
    a. usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych;
    b. usługi doradztwa podatkowego;
    c. oba rodzaje działalności razem.

    Jak to tam PZU pisało?

    "...dostaję odmowę ze
    względu na to, iż jest to doradztwo którego nie prowadzę. "

    Wygląda na to że Arturro ma wykupiony pierwszy rodzaj polisy. :(

    Sam byłem zdania, że w żadnym wypadku nie można się ubezpieczyć od
    mandatu karnego ale po (jednak dość pobieżnym) przejrzeniu dostępnych
    informacji już wcale taki pewien nie jestem:

    http://www.ekkom.com.pl/news/polisa-chroni-od-bedow-
    ksiegowych/

    "Zatem jeżeli kontrola skarbowa wykaże błędy w księgach i wymierzy
    mandat oraz w wyniku błędu zostaną naliczone naszej firmie odsetki np.
    za źle zapłacony podatek, wówczas przedsiębiorca ma prawo dochodzić
    uregulowania odsetek oraz mandatu karnego przez biuro rachunkowe."

    Z drugiej strony - to też jest tylko możliwość dochodzenia swojej szkody
    od biura, czy biuro ma prawo przerzucić odpowiedzialność na ubezpieczyciela?

    Sam jestem ciekaw. :)

    --
    spp