  • Data: 2012-11-23 23:31:18
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: "Arturro" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Fri, 23 Nov 2012, Arturro wrote:
    >
    > To tak zupełnie już poza wątkiem - oczywiście doradcy należy się
    > wtedy mandat za pomocnictwo i podżeganie :>
    Zaplułem ekran :)
    > IMVHO, nadal nie rozwikłuje to podstawy do zapłacenia czyjegoś
    > mandatu. Ale w sumie jakby chcieli zapłacić to nie mam nic
    > przeciw ;) (przyznam że wątpię)

    Ten temat wyjaśniony

> [...]
    > - utrata ulgi na kasę jest sankcją administracyjną, mam jednak w pamięci
    > iż NSA, SN lub TK kiedyś zaliczył taką sankcję do "kary" (chodziło
    > konkretnie o sankcję z odliczania VAT z pominięciem kasy), jednak
    > nie jest to kara pieniężna podpadająca pod zakaz zapłacenia grzywny
    > przez osobę trzecią; tym samym żaden z argumentów przeciwko zapłacenia
    > takiej sankcji z odszkodowania IMO nie ma miejsca, inaczej mówiąc
    > (IMO) możliwość zapłacenia takiej kary "za kogoś" może wprost
    > wynikać z legalnej umowy
    > - to, że PZU kwalifikuje takie odszkodowanie do kategorii innej niż
    Mam wrażenie, że bawisz się w sudoku bez przecztania zasad :-)

    > Acz przyznam, że ich argumentację częściowo rozumiem - "księgowy"
    > to jest ktoś kto robi co mu zapodali, a nie mówi komuś jak on to
    > ma robić. Jeśli jakoś tak zapisali w umowie (lub tak interpretują
    > własne zapisy i wygrywają z tą argumentacją przed sądem) to
    > ten problem jest zupełnie niezależny od sprawy zapłacenia
    > czyjegoś mandatu.

    Nie można zrobić umowy bez umocowania w przepisach (rozsądnie),a mandat jest
    konsekwencją łamania przepisów - w tym wypadku przez biuro.

    > Raz jeszcze - IMO kara pieniężna i sankcja finansowa, czyli też kara
    > ale nie w postaci grzywny do zapłacenia (w sumie sankcja może mieć
    > wymiar niemajątkowy), to dwie różne kategorie.
    > Niemniej przejrzawszy co tam w wąku było, przyznaję, że wygląda
    > iż podstawa argumentacji PZU jest oparata na innym argumencie,
    > czyli samej treści (zakresu) umowy.
    > Sedno sam wyłożyłeś w cytacie :]

    Czyli uważasz, że to jest doradztwo podatkowe
    a nie błąd biura które rozlicza podatnika na podstawie złej dokumentacji?