  • Data: 2012-11-23 11:07:01
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Nov 2012, 9...@2...191400.invalid wrote:

    > Robert Tomasik

    > Tej niezrealizowanej usługi zapomniałeś dodać.
    > A w związku z niewykonaną usługą musiałem ponieść kolejne koszty, żeby w
    > śmieciach się nie utopić, i to jest właśnie moja szkoda.

    Tak.
    I jakbyś wykazał, że musiałeś zatrudnić inne biuro lub zapłacić
    innemu doradcy aby "naprostował" Ci błąd biura, to byłby oczywisty koszt.
    A manadat jest karą dla podatnika że ... tego zaniedbał.
    Wg ustawy to podatnik ma wiedzieć jak prowadzić sprzedaż.

    > Tyle, że przykład nieadekwatny, bo ani odbiór śmieci nie podlega
    > obowiązkowemu ubezpieczeniu OC przez odbierającego

    Nie jest w 100% adekwatny, ale to Ty go zaproponowałeś, prawda?

    > ATSD podoba mi się to odwracanie kota ogonem i żonglowanie terminami
    > koszt/szkoda

    Ale powinno być "wydatek", bo mandat to ani koszt ani szkoda :|

    > tylko na wstępie ustalmy co rozumiesz jako koszt, co jako
    > szkodę -- w tym konkretnym przypadku biura rachunkowego, które czegoś nie
    > zrobiło dobrze/wcale

    IMO nie ma takiej możliwości.
    Jedyną "półlegalną" metodą opłacenia kwoty mandatu jest zapłacenie
    kary umownej z tytułu niewywiązania się z umowy, a niepodważalność
    takiego żądania (IMVHO) wymagałaby zapisu w umowie, z którego do
    tego nie powinno wynikać prawo do wysokości tej kary w wysokości
    mandatu :>
    Jak się tak nieszczęśliwie złoży, że kara umowna będzie przypadkiem
    zbliżona do kwoty mandatu, a nie 10x niższa czy 10x wyższa, no to
    mówi się trudno, pech ;)
    Ale to nie byłby "zwrot kwoty mandatu"!

    > A może to zwykły podatek od mania biura jest i nic nie podlega jeśli biuro
    > nic nie robi, bo i tak podatnik odpowiada bezpośrednio, ale jeśli podatnik
    > był /cfany/ to w umowie zawarł kary umowne (w tym za mandat z US)? ;P

    Jak wyżej :)

    pzdr, Gotfryd