  • Data: 2012-11-22 13:43:07
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Nov 2012, spp wrote:

    > Nie do końca chyba tak - o jej nałożeniu lub nie nie decyduje umowa między
    > stronami ale zupełnie ktoś inny. :)

    Nie, to jest to co nazywasz "szkodą".
    A ja o sposobie pokrycia tej "szkody".

    > Wyjaśniono w tym artykule że mandat jest szkodą jaką poniósł przedsiębiorca
    > a ponieważ winę ponosi biuro

    W całym zamieszaniu mam wątpliwości co do tego ostatniego właśnie,
    w umawianym przypadku.
    Chodzi o to, że obowiązek nie jest nałożony na biuro, lecz
    na podatnika.
    CHYBA, że w przepisie za który nałożono mandat jest np. "składający
    deklarację". Ale jak w przepisie jest "podatnik powienien", to
    podatnik powinien i nikomu innemu nic do tego.
    Dlatego zresztą podatnik w ogóle może dostać mandat - bo to, że
    nie dopilnował prawidłowego rozliczenia podatku, to jest *jego*
    wina.

    > Zwracam uwagę że w tym przypadku ani przedsiębiorca nie otrzymuje zwrotu
    > mandatu od ubezpieczyciela ani też biuro rachunkowe nie otrzymuje kwoty jaką
    > samo zapłaciło w formie swojego mandatu lecz rzeczywiście, tak jak pisze
    > autor postu otwierającego wątek - mandat przedsiębiorcy stanowi szkodę,
    > wyrządzoną przez biuro

    IMO, z powodu wyżej, mam co najmniej wątpliwości :)

    > Oczywiście powyższego nie będę bronił do ostatniego bita ... ;)

    Ale taka obrona przyczynia się do powyciągania ewentualnych "haków" :)

    pzdr, Gotfryd