  • Data: 2012-11-22 11:33:37
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Nov 2012, 6...@6...192017.invalid wrote:

    > Robert Tomasik
    >
    > Miałem 200PLN a teraz nie mam, bo biuro nie wywiązało sie ze swoich
    > obowiązków,

    Ale te 200 zł straciłeś za to, że nie wywiązałeś się ze swoich
    obowiązków ustawowych.
    To nie jest tak, że możesz powiezieć "prowadźcie firmę za mnie
    i będziecie za to odpowiadać".
    Prowadzący DG może spytać kogoś, w jakiej formie ma np. prowadzić
    dokumentację.
    Prowadzący DG może komuś powierzyć prowadzenie tej dokumentacji.
    Prowadzący DG może również komuś powierzyć jej sprawdzenie.
    Ale to on odpowiada za to, co w niej jest, również wtedy, jeśli
    powierzy "całokształt" wymienionych czynności innemu podmiotowi,
    innej osobie.
    Jak ta osoba "wprowadziła w błąd", to mogła się przyczynić do
    popełnienia wykroczenia, i za to mogła zostać ukarana (co miało
    miejsce).
    Ale to nie umniejsza odpowiedzialności prowadzącego DG, że źle
    wybrał :P

    IMVHO, tak to właśnie wygląda - mandat dla prowadzącego to nie jest
    kara za to że biuro źle mu prowadziło dokumentację, a za to ze
    primo źle wybrał a secundo nie dopilował tego, co ustawa nakłada
    (na niego) jako JEGO obowiązek.

    > gdyby się wywiązało to dalej miałbym 200PLN.
    > Poniosłem szkodę, czy nie?

    Karę poniosłeś :)
    Popatrz na to inaczej - dostałbyś nie mandat a miesiąc aresztu.
    Poszliby siedzieć za Ciebie "bo tak było w umowie"?

    pzdr, Gotfryd