  • Data: 2012-11-22 11:47:42
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Nov 2012, 4...@8...032036.invalid wrote:

    > Robert Tomasik
    >
    > Co Ty tak ciągle grzywna, grzywna -- zapłaciłem biuru za to, żeby mi
    > w odpowiednim momencie powiedziało, że mam zrobić to i tamto, biuro
    > tego nie zrobiło. Poniosłem szkodę czy nie?

    Chyba odwracasz kota ogonem.
    Szkodę poniosłeś nie dlatego, że biuro coś zrobiło źle.
    To Ty niedopilnowałeś tego, do czego jesteś zobowiązany osobiście.
    Ustawa nie zabrania powierzania tego osobistego obowiązku pełnomocnikowi,
    ale za to co robi pełnomocnik odpowiada mocodawca.
    Możesz pełnomocnikowi nie zapłacić, za to że nie dopilnował interesu,
    albo kary umownej zażądać, IMVHO.
    Zwróć uwagę - nie za to, że księgowanie było nieprawidłowe.
    Za to, że sprawdzenie czy księgowanie było nieprawidłowe było źle
    zrobione.
    Załóż, że te dwie czynności robią różne podmioty, osobno zamówione
    przez Ciebie, "sprawdzacz" tylko przyjeżdża, rzuca okiem i mówi "OK,
    może być", na tej podstawie akceptujesz pracę biura.
    Mi wychodzi, że sprawdzaczowi po prostu nie należy się wynagrodzenie.
    On nie tyle szkodę wyrządził, co nic nie zrobił.
    JEŚLI coś powinien płacić, to karę umowną za niewywiązanie się z umowy!

    Co nie pasuje? ;)

    pzdr, Gotfryd