    From: "Pressto" <e- pressto@chello.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PN - lektura obowiązkowa?
    Date: Fri, 11 Feb 2005 12:37:01 +0100

    Użytkownik "Boguslaw Jarzebski" <b...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:cufu98$if8$1@news.onet.pl...
    > Ustawa o prawie autorskim... :
    > Art. 4.
    > Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    > 1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    > Jak to się ma do:
    > http://www.pkn.pl/aktualnosci4.htm
    > (Polskie Normy nie są informacją publiczną)?
    > Czy PN przywołane w rozporządzeniach ministrów, jako obowiązkowe do
    > stosowania, nie są aktami normatywnymi?
    > Czy są obowiązkowymi utworami literackimi?
    Witaj,
    Niestety PKN ma rację w zakresie ochrony praw autorskich patrz:
    Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji Dz.U. Nr 169, poz. 1386
    Rozdział 3 Polskie Normy i inne dokumenty normalizacyjne
    art. 5 pkt. 5. Polskie Normy korzystają z ochrony jak utwory literackie,
    a autorskie prawa majątkowe do nich przysługują krajowej jednostce
    normalizacyjnej.
    Nie wiem czy powoływany przez Ciebie przepis nie był nowelizowany,
    nie mam pod ręką tekstu ujednoliconego.

    Co do drugiego pytania to zdania są podzielone, zdrowy rozsądek nakazuje
    stosować obowiązkowo normy uznane za obligatoryjne przez ministrów, ale ..
    art. 5 pkt. 3 ww. ustawy mówi Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne.
    I nie ma nigdzie mowy w tej ustawie o jakichkolwiek wyjątkach.
    Nie wiem czy pomogłem
    pozdrawiam
    --
    Pressto