    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszuści...???
    Date: Wed, 23 Dec 2009 14:46:26 +0100

    On Wed, 23 Dec 2009, andreas wrote:

    > Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Nie wiem co jest w Ameryce, ale w Polsce cały czas według prawa jest to tylko
    > informacja o zamieszkaniu a nie prawo do mieszkania. Opowieści tępych
    > urzędników i podwórkowych "prawników" (np. o konieczności posiadania zgody
    > właściciela na meldunek) nie mają póki co władzy ustawodawczej.

    Problem, którego się niektórzy boją, jest taki: jeśli taki
    wg. Twojego określenia "tępy urzędnik" na podstawie meldunku
    umożliwi wejście zameldowanej osoby, to *masz* problem.
    Bo siły Ci (już, kiedy został wprowadzony) użyć nie wolno.

    A tłumacząc na polski: niedawno były (tu i na .foto) wątki,
    w którch opisano jak patrol policji pytał o ... zgodę na
    fotografiwanie :P
    Za to NIE pytał o zgodę na korzystanie ze słupa :P (o co *mógł*
    się przyczepić, jakby chciał, o ile by najpierw spytał właściciela
    słupa czy może "nie życzy sobie" i by podstawa była).

    I teraz wyobraź sobie taką *możliwość* - że urzędnik w osobie
    policjanta, na podstawie meldunku, wpuści taką osobą do lokalu.
    Co wtedy?

    Pomijam już wersję posiadania umowy najmu (z poprzednim
    właścicielem).

    pzdr, Gotfryd