    From: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukał mnie sprzedawca
    Date: Sat, 31 Jan 2009 17:40:35 +0100

    > 1. To że w systemowym logu są różne daty - o niczym nie świadczy. Podczas
    > składania komputera mogła być ustawiona zła data itp, został zainstalowany
    > system, zostały zainstalowane przeróżne łatki i poprawki (stąd może dużo
    > punktów przywracania), a gdzieś pomiędzy był poprawiony zegar systemowy na
    > aktualny (np +3miesiące) i tak to będzie wyglądać

    Punkty przywracania ciągną się przez ponad trzy miesiące, musieli by nieźle
    ten zegar przestawiać.

    > 2. Sprawdź lepiej jakimś narzędziem do s.m.a.r.t. dane dysku "power on
    > hours" (liczba godzin pracy włączonego dysku), bo ten zapis jest bardziej
    > sensowny i bezwględny (zlicza godziny pracy, a nie "od daty").

    Tu akurat mógł chodzić dysk na testach w fabryce, to markowy model dużej
    międzynarodowej firmy, fabryka jest w Czechach, chyba już wiesz o jaką markę
    chodzi.

    > 3. Sformatuj dysk, przeinstaluj system i masz "nowy komputer", żadnych
    > wpisów w dziennikach systemowych itp - czy tego oczekujesz? Mogli zrobić
    > to samo w sklepie i byś nie miał żadnych dowodów (poza danymi w smart
    > dysku)

    Spoko mogę to zrobić, ale syfu z wentylatorów z prawie czteromiesięcznego
    non stop chodzenia już tak łatwo nie usunę, a boję się że lada moment zaczną
    buczeć.

    Wolałbym jednak nówkę nie śmiganą, za drogi był ten sprzęt.

    pzdr.
    Mariusz