  • Data: 2004-05-07 17:11:02
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Polityków -- owszem. Firm? Czemu? To ich misja -- przynosić zysk. Gdybyś był
    > Billem Gatesem, robiłbyś to samo!

    Zarządów firm i właśnie dlatego, że pozbawili swoje firmy gigantycznych wpływów!
    Gdy wprowadzano GSM w TP SA leżało 10 mln (sic!) podań ludzi czekających na telefon.
    Wystarczyło jedno dwustronicowe ogłoszenie - umowa - w wielu gazetach, by
    w ciągu miesiąca mieć 10 mln klientów, którzy - i tu uwaga! - zapłaciliby
    700 złotych netto za telefon i aktywację.
    Wystarczyło dać im 10 groszy za minutę połączenia i abonament 50 zeta, nawet
    bez darmowych minut.
    Umiesz liczyć? 10 mln * 700 zł = 7 mld zł (z tego dla państwa 1,54 mld zł VAT +
    2,03 mld zł dochodowego = 3,57 mld stracone)

    SIEDEM MILIARDÓW ZŁOTYCH ZYSKU na dzień dobry! Żadnych dopłat do telefonów,
    czyste zyski!

    Do tego dodaj średnie uzysk z numeru 100 złotych, czyli 12 mld rocznie
    (z tego dla budżetu 6,12 mld złotych rocznie!)

    Jaki wniosek? GSM przez swoją błędnie pojętą pazerność, lub też celowe działania
    dla zachowania monopolu TP SA, straciły w samym pierwszym roku 19 mld złotych,
    i 9,8 mld podatków dla budżetu.

    Policz stracone wpływy w kolejnych latach, i popatrz na te, które mieli i ktore
    mają. Już NIGDY tego nie nadrobią. NIGDY.

    Jak dla mnie jest to wystarczający powód do rozstrzelania wszystkich za to
    odpowiedzialnych.

    Przypomnę Ci, że GSMy inwestują rocznie raptem około 1 mld złotych.

    > Jaki koncesjonowany?

    Jaki koncesjonowany!? No to załóż sobie sieć komórkową. Możesz!? Nie! Bo jest
    koncesjonowane, więc gdzie tu masz wolny rynek !?

    > Moment, o czy my mówimy? Wiadomo, że telekomunikacja, radia i inne takie są
    > koncesjonowane. Ale była mowa o komputerach lub podzespołach i oprogramowaniu do
    nich.

    Ty pisałeś, że nikt nikogo nie zmusza, że to wolny rynek i takie tam farmazony.

    > BTW: W innych krajach jest po 30 sieci komórkowych?
    > BTW2: Ceny GSMów są obecnie niższe niż TPSA.

    Nie są.

    > Aaaa.... No tak... Rząd w ogóle powinien nakazać, żeby dla wszystkich
    > obywateli o pochodzeniu robotniczo-chłopskim było za darmo. A opłaty tylko
    > dla inteligencji.

    Bez sensu gadka, nic nie mówiłem o "za darmo".

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info