  • Data: 2004-05-02 19:09:55
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > gdybym sprzedal program, nie mialbym prawa sprzedawac go dalej, te prawa
    > mialaby osoba ktora program zakupila.

    Dlatego też pisałem o sprzedaży egzemplarza programu, a nie programu.

    > Mozesz jakis link podac do strony gdzie to o microsofcie jest opisane? (po
    > polsku) ew. sam opisz jezli mozesz.

    Nie ma nigdzie tego po polsku. Zadzwoń we wtorek do M$ Polska sp. z o.o.
    i zapytaj ich o sprawę dotyczacą "sprzedaż egzemplarza czy też udzielenie licencji
    " w Niemczech. Na pewno udzielą Ci odpowiedzi bo już kiedyś o niej z nimi
    rozmawiałem.

    A tutaj masz to po niemiecku:
    http://www.tecchannel.de/news/20000707/thema20000707
    -1929.html

    > podaj te 3 warunki

    Licencji można udzielić do

    1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego (kopiowania);
    2) tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w
    programie komputerowym,
    3) publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i dzierżawy.

    I to wszystko. Orzeczenie NSA z dnia 24 listopada 2003 w składzie 7 sędziów
    sygnatura FSA 2/03 stwierdza, że jeżeli nabywca oprogramowania nie otrzymuje praw
    wymienionych wyżej - tj. w art. 74 ust. 4 z Ustawy o prawach autorskich i
    pokrewnych - to nie można mówić o udzieleniu licencji, lecz o przeniesieniu
    własności egzemplarza utworu.

    pozdrawiam
    Arek

    --