  • Data: 2004-05-02 15:30:19
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > Nie kupujesz programu, egzemplarza, kupujesz licencje na uzytkowanie tego
    > programu, zapamietaj to!

    No i widzisz - bardzo się mylisz. Kupujesz egzemplarz programu, a nie licencję
    na jego użytkowanie bo coś takiego NAWET NIE ISTNIEJE. Istnieje tylko licencja na
    eksploatację utworu, a nie na jego użytkowanie.
    I żeby było śmieszniej - odnośnie tych Niemiec w temacie - to właśnie
    w Niemczech M$ dostał po dupie od sądu za to, że roił sobie iż udziela licencji,
    a nie sprzedaje egzemplarz programu :)

    A żeby było jeszcze śmieszniej w Polsce NSA też ustalił trzy konkretne warunki
    kiedy jest udzielenie licencji, a w pozostałych przypadkach jest sprzedaż
    egzemplarza programu.
    I wszystko na temat :)

    > nie bogowie, ale wlasciciele programu, a uzytkownik zakupuje tylko licencje
    > i musi postepowac tak jakjest w niej napisane.

    Ci właściciele programu nie są właścicielami MOJEGO egzemplarza programu i mogą mi
    skoczyć i obtoczyć, że tak się poetycko wypowiem.
    Użytkownik nigdy nie zakupuje licencji lecz egzemplarz programu. Licencje nabywają
    Ci co eksploatują program, a nie go używają.

    > A gdy wypozyczasz samochod z wypozyczalni to mozesz go sobie na gieldzie
    > sprzedac?, pomalowac? szyby powybijac?
    > albo ksiazke z biblioteki?

    Pomyliłeś przykłady. Nie myl - jak to robią lamerzy tudzież oszołomy - praw
    autorskich, które są niematerialnym pojęciem, z rzeczami materialnymi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net