    From: "MS" <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplaty i ponaglenie
    Date: Tue, 21 Feb 2006 21:18:05 +0100

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości

    > Z reguły regulacje są dwie: ustawowa i umowna. O ustawowej z reguły mowimy
    > w przypadku rynku regulowanego (np, usługa powszechna). Umowa może
    > zawierac np. klauzulę blokady swiadczenia usług w przypadku opóźnienia
    > jednodniowego.

    Moze wiec nieco konkretniej - uslugodawca ma w umowie paragraf brzmiacy: "W
    przypadku niedotrzymania warunków umowy przez Abonenta a w szczególności
    zwłoki we wnoszeniu opłaty abonamentowej przekraczającej 30 dni, XXX ma
    prawo, po uprzednim wezwaniu do wywiązania się z warunków umowy, odłączyć
    sygnał od lokalu Abonenta na jego koszt.". Zwloka we wnoszeniu oplaty
    przekroczyla 30 dni, nie ulega watpliwosci, iz nalezy ja uregulowac.
    Uslugodawca bez zadnego wezwania czy upomnienia zaprzestal swiadczenia
    uslugi, o czym wspomniany abonent dowiedzial sie po czesciowym uregulowaniu
    wierzytelnosci (czyt. abonent zdobyl srodki na uregulowanie czesci zaleglych
    oplat, co uczynil, a wrociwszy do domu przekonal sie, ze w tym czasie usluga
    zostala zawieszona). Tak wiec wyglada to od strony umowy z uslugodawca. Jak
    jednak ma sie to do strony prawnej?

    Pozdrawiam i dzieki za odp.
    M.