-
1. Data: 2006-02-21 17:30:00
Temat: Oplaty i ponaglenie
Od: "MS" <m...@m...pl>
Witam.
Czy w przypadku, gdy oplaty za usluge (telefon, kablowka itp) sa regulowane
regularnie jednak z opoznieniem, uslugodawca ma obowiazek przed zawieszeniem
uslugi wyslac przypomnienie/ponaglenie, czy tez moze bez owego powiadomienia
odlaczyc usluge? Czy jest to regulowane wylacznie przez umowe z uslugodawca,
czy tez sa jakies regulacje odgorne?
Z gory dziekuje za odpowiedz
M.
-
2. Data: 2006-02-21 20:00:57
Temat: Re: Oplaty i ponaglenie
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
MS napisał(a):
> Witam.
>
> Czy w przypadku, gdy oplaty za usluge (telefon, kablowka itp) sa regulowane
> regularnie jednak z opoznieniem, uslugodawca ma obowiazek przed zawieszeniem
> uslugi wyslac przypomnienie/ponaglenie, czy tez moze bez owego powiadomienia
> odlaczyc usluge? Czy jest to regulowane wylacznie przez umowe z uslugodawca,
> czy tez sa jakies regulacje odgorne?
Z reguły regulacje są dwie: ustawowa i umowna. O ustawowej z reguły
mowimy w przypadku rynku regulowanego (np, usługa powszechna). Umowa
może zawierac np. klauzulę blokady swiadczenia usług w przypadku
opóźnienia jednodniowego.
M.
-
3. Data: 2006-02-21 20:18:05
Temat: Re: Oplaty i ponaglenie
Od: "MS" <m...@m...pl>
Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
>
> Z reguły regulacje są dwie: ustawowa i umowna. O ustawowej z reguły mowimy
> w przypadku rynku regulowanego (np, usługa powszechna). Umowa może
> zawierac np. klauzulę blokady swiadczenia usług w przypadku opóźnienia
> jednodniowego.
>
Moze wiec nieco konkretniej - uslugodawca ma w umowie paragraf brzmiacy: "W
przypadku niedotrzymania warunków umowy przez Abonenta a w szczególności
zwłoki we wnoszeniu opłaty abonamentowej przekraczającej 30 dni, XXX ma
prawo, po uprzednim wezwaniu do wywiązania się z warunków umowy, odłączyć
sygnał od lokalu Abonenta na jego koszt.". Zwloka we wnoszeniu oplaty
przekroczyla 30 dni, nie ulega watpliwosci, iz nalezy ja uregulowac.
Uslugodawca bez zadnego wezwania czy upomnienia zaprzestal swiadczenia
uslugi, o czym wspomniany abonent dowiedzial sie po czesciowym uregulowaniu
wierzytelnosci (czyt. abonent zdobyl srodki na uregulowanie czesci zaleglych
oplat, co uczynil, a wrociwszy do domu przekonal sie, ze w tym czasie usluga
zostala zawieszona). Tak wiec wyglada to od strony umowy z uslugodawca. Jak
jednak ma sie to do strony prawnej?
Pozdrawiam i dzieki za odp.
M.