    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opinie o produkcie na forum a zabroniona konkurencja?
    Date: Wed, 4 Apr 2007 02:49:26 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:138be4-k4j.ln1@ziutka.router...

    > Wydaje mi sie, ze jest pewien obszar co do którego można mieć wątpliwości,
    > ale przyznam że nie wiem gdzie przebiega granica: Ktoś posłał np.
    > materiały pedofilskie, kradzione oprogramowanie etc. Czy świadomość
    > obecności takich materiałów nie obliguje admina do zablokowania do nich
    > dostępu? Per nieinternetowa analogia: ktoś wrzucił coś komuś do komina i
    > to coś strasznie truje, emituje (cokolwiek szkodliwego). W obu przypadkach
    > mamy do czynienia z sytuacją gdy zaniechanie powoduje wyraźną szkodę lub
    > powiększenie szkody. Co z takmi sytuacjami gdy pojawia się kwestia obrony
> [...]

    Moim zdaniem granica ta przebiega tam, gdzie granica przestępstwa lub
    wykroczenia. Publikowanie materiałów pedofilskich jest przestępstwem samo w
    sobie, więc administrator nie reagując działa świadomie wbrew prawu. No ale
    jakże admin ma stwierdzić, czy wyrób takiej czy innej firmy zasługuje faktycznie
    na krytykę, czy może jest to przejaw nieuczciwej konkurencji? A może negatywne
    opinie są rzetelne?