eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie ważniejsze od FV?Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
  • Data: 2008-02-08 11:47:10
    Temat: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Nodles pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:foh6un$hm6$2@news.onet.pl...
    >> Jednakże każdy konsument (czyli osoba kupująca rzecz w celu nie
    >> związanym z działalnością zarobkową), może reklamować towar nie na
    >> zasadzie gwarancji, tylko na zasadzie niezgodności produktu z umową.
    >
    > Nie jestem prawnikiem ale jestem konsumentem i mam wątpliwość dotyczącą
    > niezgodności z umową. Kupuję jakikolwiek sprzęt który w momencie zakupu
    > jest zupełnie sprawny, posiada takie funkcje i wyposażenie jak zapewniał
    > sprzedawca. Czyli jest zgodny z umową. Nigdy nie słyszałem żeby sprzedawca
    > w momencie sprzedaży gwarantował komuś bezawaryjność sprzetu przez jakiś
    > okres. Sprzet psuje się po pół roku czy roku. Na podstawie niezgodności z
    > jaką
    > umową moge go reklamować u sprzedawcy ? Sprzedawca ani ustnie ani pisemnie
    > nie zapewniał że sprzęt się nie zepsuje. Zapewniał tylko że jest to ten
    > model który
    > wybrałem i że jest zupełnie sprawny.


    Niekiedy fakt, że sprzęt się popsuł jest dowodem niezgodności z
    umową. Na przykład zakłada się, że jakaś część elektroniczna w
    telewizorze powinna działać przez kilka lat. Niemniej jednak z powodu
    zastosowania materiałów gorszej jakości, albo z powodu złego
    zamontowania, część ta psuje się szybciej. Niekiedy zarówno produkcja,
    jak i materiały są w porządku, ale raz na pewien czas zdarzy się
    wyprodukować część, która szybciej się psuje i nie ma możliwości z góry
    tego przewidzieć. Można więc uznać, że część ta była od początku
    niezgodna z umową.

    W praktyce - jeśli uszkodzenie nastąpiło w okresie 6 miesięcy od
    kupna - to na sprzedawcy ciąży obowiązek wykazania, że produkt był
    jednak zgodny z umową. Czyli że uszkodzenie nie wynikło z użycia
    niewłaściwych materiałów, niewłaściwego montażu, produkcji urządzenia
    itp. Zazwyczaj jednak tego typu wady wynikają z tego, że gdzieś na
    jakimś etapie produkcji został popełniony błąd, niekiedy niezawiniony,
    czysto losowy. Jeśli przyjmuje się, że część powinna działać przez wiele
    lat, a psuje się po kilku miesiącach, to jest to niezgodność z umową,
    choćby uszkodzenie to było czymś normalnym i występującym losowo z
    pewnym niewielkim prawdopodobieństwem.

    W przypadku ujawnienia się wady po 6 miesiącach od kupna wykazanie
    niezgodności - w razie sporu - ciąży na kupującym, ale jakoś nie widzę
    lawiny spraw sądowych w tego typu sporach.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1