eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie ważniejsze od FV?Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
  • Data: 2008-02-08 13:18:08
    Temat: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Nodles pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:fohita$v4a$2@news.onet.pl...
    >
    >> To tylko wskazanie ciężaru dowodu. Nadal pozostaje problem, czy zepsucie
    >> się sprawnego sprzętu jest niezgodnością z umową. Jedynie w przypadku do 6
    >> miesięcy niezgodność ma wykazać sprzedawca, a po 6 miesiącach - kupujący.
    >
    > Czyli w przypadku zepsucia się sprzetu po 6 miesiącach mozliwośc powołania
    > się na niezgodnośc z umową jest czysto teoretyczna bo jak mam udowodnić
    > sprzedawcy że usterka istniała w momencie sprzedaży skoro nie posiadam
    > ani fachowej wiedzy ani nawet możliwości otwarcia urzadzenia bo utracę
    > gwarancję ? Nikt rozsądny nie będzie robił ekspertyz ani chodził po sądach
    > kiedy ma mozliwość naprawy gwarncyjnej bez udowadniania czegokolwiek.
    > Podejrzewam również, że przed upływem 6 miesięcy tez nie jest tak łatwo
    > bo sprzedawca stwierdzi że sprzęt był zgodny z umową i znowu pozostają
    > sądy i ekspertyzy. Generalnie wychodzi na to że owa "niezgodność z umową"
    > jest w przypadku zepsucia spzrętu mało użyteczna.

    Klient - mając gwarancję - faktycznie często dochodzi roszczenia na
    podstawie gwarancji, ale wynika to raczej z niewiedzy, że jakieś inne
    prawo mu przysługuje.

    Niezgodność produktu z umową ma wiele zalet: przede wszystkim brak
    odpowiedzi w ciągu 14 dni to uznanie reklamacji. Ponieważ wśród
    sprzedawców często znajomość prawa jest nikła, często nie wyrabiają się
    w tym terminie, powodując w ten sposób uznanie reklamacji.

    Ponadto naprawdę niewielu sprzedawcom chce się prowadzić postępowania
    sądowe dla kilkusetzłotowych wartości przedmiotu sporu. Z poprawnie
    napisanego pozwu sąd zazwyczaj wyda nakaz zapłaty, co powoduje, że jeśli
    sprzedawca chce się odwołać, musi napisać sprzeciw, czyli wykazać
    inicjatywę, nie każdemu się chce.

    Reklamowałem wiele razy na podstawie niezgodności i za każdym razem
    reklamacja bywała rozpatrywana w terminie. W jednym przypadku tylko
    należało skierować sprawę do sądu, ale nie wynikało to z jakiejś
    złośliwości sprzedawcy, który reklamacji nie uwzględnił, tylko z tego
    powodu, że z pewnych powodów, sprzedawca nie był uprzejmy na nią
    odpisać, jak również na późniejsze wezwanie do zapłaty. Po otrzymaniu
    nakazu zapłaty zwrot gotówki nastąpił bardzo szybko.



    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1