  • Data: 2016-02-14 22:02:12
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-02-16 o 21:25, re pisze:

    > Nie ma po prostu podstawy do dokonania takich czynności. Stanowisko
    > prezentowane przez Roberta, że policjant może wywlec z samochodu jest
    > właśnie rażącym przykładem nadużycia. Rażącym, a praktycznie zawsze
    > kontrole są wykonywane z naruszeniem prawa. Tylko jak mówiłem, polskie
    > sądy chronią policjantów więc nie liczyłbym na to, że coś się zmieni bez
    > adekwatnej reakcji kontrolowanych.

    W Twoim stanowisku jest wewnętrzna sprzeczność. No bo albo sądy chronią,
    ale to musi wynika z reakcji kontrolowanych, albo nie chronią, bo nie
    mają takiej szansy z uwagi na brak reakcji kontrolowanych.

    Poza ustawami, rozporządzeniami, zarządzeniami jeszcze jest wykładnia i
    normalność. Gdyby dało się orzekać tylko w oparciu o ustawy, to
    wystarczyłby jakiś program komputerowy do orzekania. A tu okazuje się,
    że trzeba kilka lat studiować, kilka praktykować, a i to zdarzają się
    pomyłki.

    Tak więc brak orzeczeń skazujących policjantów biorących do ręki
    dokumenty - w mojej ocenie - nie jest przejawem jakiegoś krycia, tylko
    normalności i tyle.