  • Data: 2021-03-15 20:46:47
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 18:24:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > Bez przesady - od początku było wiadomo, że śmiertelność "w normalnych
    > warunkach" jest znikoma.

    Nie calkiem bylo wiadomo, bo Chinczycy klamali, a jak sie rozwinie w
    Polsce ... tez nie wiadomo.

    Ale nawet 1% smiertelnosci ... a jak na Ciebie padnie ?

    > Przed nomen omen urnami:P

    No jak, przeciez ono chcieli bezpiecznie, korespondencyjnie.
    Tylko ta zla opozycja nie pozwolila :-)

    > No to niech wypierdala a nie wydaje niezgodne z prawem "zalecenia".

    Ale zalecenie to juz IMO moze :-)

    > A jakby to w kurwizji wyglądało, że karetki nie mają gdzie chorych
    > zrzucić a szpital narodowy pusty stoi?

    To niech powiedza, ze pelny stoi :-)
    Zreszta jakies tam przepychanki medialne byly ..

    > No tak średnio skoro wszystko co planowe odwołali "zaleceniem" ministra.

    > Też tak średnio - skoro miał być na 1500 łóżek a mają 200.

    1500 w miare potrzeby - na razie nie ma potrzeby :-)

    A dzis mowia, ze jestesmy drugim krajem w Europie pod wzgledem ilosci
    zaszczepionych ... hm ...

    > To za co nfz płacił.

    > Wydają.

    Jakos tak nie moge znalezc w internecie.
    To ile wydali, komu ?

    > Drugi właśnie otworzyli. Nie wiadomo po co skoro pierwszy pusty. Znaczy
    > wiadomo. Jak nie wiadomo o co chodzi...

    A ten w hangarze na Okeciu ?

    > Masz ograniczoną liczbę medyków - konkretnie jednego - kim lepiej żeby
    > się zajął - kolesiem co w zasadzie kwalifikuje się na wypis, czy tym
    > którego zespół ratowniczy nie ma gdzie zrzucić? Ci lekarze w sanatorium
    > nie biorą się z nikąd. Oni nie zajmują się w tym czasie tymi co
    > umierają gdzie indziej.

    Trudno mi powiedziec, czy jedno z drugim na pewno ma cos wspolnego.
    Przed pandemia lekarze tez bardzo wolno SOR obrabiali.

    > A ile się znalazło i kiedy?

    Mi wychodzi jakies 3500
    https://twitter.com/premierrp/status/132433932030040
    8833

    "W październiku ARM wydała 922 respiratory.

    W listopadzie wydano już 450, a w najbliższych dniach do szpitali
    trafi kolejne ponad 500 urządzeń.

    Ponad 1500 respiratorów zostanie także rozdysponowanych do szpitali
    tymczasowych."

    > Taki, że jak "nie będzie potrzebny" to w magazynie może go nawet nie być
    > a jest;)

    Ale nie lepiej trzymac rezerwe w szpitalach, i niech beda na biezaco
    uzywane - chocby na 30%?
    Albo jakos dystrybucje zorganizowac - ARM kupuje centralnie, trzyma
    rok, potem przekazuje/odsprzedaje szpitalom ..

    J.