  • Data: 2021-03-16 06:36:13
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.03.2021 o 20:46, J.F. pisze:

    > Nie calkiem bylo wiadomo, bo Chinczycy klamali, a jak sie rozwinie w
    > Polsce ... tez nie wiadomo.
    >
    > Ale nawet 1% smiertelnosci ... a jak na Ciebie padnie ?

    Od początku było wiadomo, że raczej emerytów trzepie.

    > No jak, przeciez ono chcieli bezpiecznie, korespondencyjnie.
    > Tylko ta zla opozycja nie pozwolila :-)

    No ale jak nie pozwoliła, to okazało się, że wirus nie groźny i w odwrocie.

    > Ale zalecenie to juz IMO moze :-)

    Nie może, znaczy może ale mu nie wolno - jeśli nie może wydać nakazu, to
    "zalecenie" jest podżeganiem. Albo w najlepszym razie przekroczeniem
    uprawnień.

    > To niech powiedza, ze pelny stoi :-)

    No jest to jakieś wyjście, ale pewnie ktoś filmik z pustego nagra i
    sprawa się jebnie.

    > 1500 w miare potrzeby - na razie nie ma potrzeby :-)

    Chcesz powiedzieć, że minister bez powodu nawołuje do zaprzestania
    konstytucyjnie gwarantowanego leczenia?

    > A dzis mowia, ze jestesmy drugim krajem w Europie pod wzgledem ilosci
    > zaszczepionych ... hm ...

    Poprzednio też mówili. Pominęli tylko że wśród dużych krajów;)

    > Jakos tak nie moge znalezc w internecie.
    > To ile wydali, komu ?

    Znajomemi u znajomemu znajomego. Poważnie mówię - nie żartuję.

    > A ten w hangarze na Okeciu ?

    No. Ten. Po co otwierać drugi skoro pierwszy ma jeszcze 1200 wolnych łóżek?

    > Trudno mi powiedziec, czy jedno z drugim na pewno ma cos wspolnego.

    No ma. Lekarzy jest ograniczona ilość.

    > Przed pandemia lekarze tez bardzo wolno SOR obrabiali.

    Tym niemniej karetki po 8 godzin na podjazdach nie stały i z kulsonami
    na sor się nie wbijali. Z karetek brali od ręki. Co potem to inna
    sprawa. Jedak jak ktoś był w poważnym stanie to zajmowali się nim
    rzeczywiście od ręki.

    > Mi wychodzi jakies 3500
    > https://twitter.com/premierrp/status/132433932030040
    8833

    > "W październiku ARM wydała 922 respiratory.
    >
    > W listopadzie wydano już 450, a w najbliższych dniach do szpitali
    > trafi kolejne ponad 500 urządzeń.
    >
    > Ponad 1500 respiratorów zostanie także rozdysponowanych do szpitali
    > tymczasowych."

    Po pierwsze premier ma długi nos, więc wierzę mu jak całce od kulsonów
    czy sasinowi. Po drugie 1500 dopiero "zostanie rozdysponowanych". Z tego
    info wydali niecałe 1,4k a i tak zapewne kłamią.

    > Ale nie lepiej trzymac rezerwe w szpitalach, i niech beda na biezaco
    > uzywane - chocby na 30%?

    NIe. Bo jakieś gnidy lekarze się wygadają, że ich wcale nie ma, albo są
    uszkodzone. Wiadomo że lekarze jako wykształciuchy to element
    antyrządowy - reakcyjny wręcz:P

    --
    Shrek