  • Data: 2008-01-19 23:20:43
    Temat: Re: Ogólnodostępność prac naukowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.01.2008 LukaszS <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał/a:
    > Czy jeśli jakaś praca badawcza jest prowadzona przez placówkę państwową i jest
    > finansowana z publicznych pieniędzy, to każdy ma prawo zapoznać się z jej
    > wynikami, wnioskami? Czy są jakieś przepisy z tym związane?

    Z pewnością nie każdy i nie zawsze (w dowolnym przypadku).

    > Nie wiem, jak sa prowadzone prace naukowe, ale zakładam, że albo sa zlecane
    > przez kogoś, albo naukowiec znajduje sobie temat i stara się o dofinansowanie
    > prac nad tym tematem. Jeśli to drugie, to odmowa udosetępnienia wyników tych
    > prac byłaby moim zdaniem oburzająca. Zupełnie nie wiem, jak to działa, stąd moje

    Nie jest oburzająca bo przypadkowa osoba nie jest np. od oceniania
    uzyteczność i wagi róznych informacji dla danej instytucji (pomnażanie
    dorobku publicznego, bezpieczeństwo) czy też, jakby to patetycznie nie
    zabrzmiało, kraju. Jeśli wyniki mogą być ujawnione to zwykle się je w
    takiej czy innej formie publikuje. Możesz je znaleźć w odpowiednich
    czasopismach lub pracach typu doktorska/magisterska plus w raportach z
    badań, które otrzymuje zleceniodawca.

    --
    Marcin