  • Data: 2008-01-20 18:45:58
    Temat: Re: Ogólnodostępność prac naukowych
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P wrote:

    > Zanim zaczniesz autorytatywnie siac 'bzdurami' to chwile pomysl. Nie
    > napisalem, ze prawa przysluguja do wynikow badan

    Cytuję (pisownia oryginalna):
    ,,Do wynikow prac przysluguja autorskie prawa *osobiste* i *majatkowe*''
    ,,Komercyjne zastosowanie wynikow wymaga *zakupienia* praw do stosowania
    tychze wynikow''

    > ale (idee i pomysly w zakresie badan podstawowych, bo juz w
    > stosowanych moga podpasc pod patentowanie), do wynikow prac, ktore
    > maja forme raportow, publikacji, ksiazek itp. Ich tresci w zakresie
    > niepatentowanym sa ogolnodostepne, ale...

    Nigdzie nie napisałeś, że masz na myśli prawa do publikacji. Prawo
    autorskie chroni tylko *utwory*!

    > ....jezeli bedziesz chcial miec dostep do rzeczy niepublikowanych
    > (raporty, sprawozdania) to bedziesz musial podpisac oswiadczenie, ze
    > w przypadku komercyjnego wykorzystania podzielisz sie kasa. Ot, co...

    Przeczytam, a następnie badania powtórzę. Wyjdą mi wyniki inne na 5
    miejscu po przecinku. Użyję moich wyników komercyjnie. Będzie miał
    prokurator ubaw.

    > Aby daleko nie siegac: dane z raportow IMGiW. Instytucja jak
    > najbardziej panstwowa, a za dane zdziera nieprawdopodobne stawki.

    Ale temperaturę powietrza możesz sobie sam mierzyć, i nie musisz za to
    IMGiW płacić. Ba, możesz ją nawet komercyjnie potem wykorzystać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak