  • Data: 2008-01-20 23:31:48
    Temat: Re: Ogólnodostępność prac naukowych
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Duża część wyników ma charakter utworów. Zdjęcie z użyciem dowolnego
    > mikroskopu

    Oczywiście badacz robi to zdjęcie tak, aby było przejawem jego
    działalności twórczej o indywidualnym charakterze.

    > chromatogram cienkowarstwowy,

    No i gdzie tu indywidualizm?

    > inny dowolny wynik którego charakter związany jest z wizualizacją
    > danych. Wyniki to nie tylko rząd cyferek. Pominę fakt, że praktycznie
    > każde nieco bardziej złożone opracowanie wyników ma charakter utworu
    > a bez takiego opracowania nie udostępnisz tych wyników.

    Nie rozśmieszaj mnie. Mówimy o wynikach badań, nie o kolorkach wykresu
    na którym je przedstawiono. Choćby nie wiem jak bardzo sposób
    przedstawienia wyników był utworem, to wyników tych *wolno* używać
    w swoim biznesie. W naprawdę najgorszym przypadku przyjdzie mi po prostu
    badania powtórzyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak