  • Data: 2007-10-23 11:28:50
    Temat: Re: Odrzucenie spadku
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

    *Gotfryd Smolik news* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > Hm... ale ja nie o zachowku, lecz wydziedziczeniu pisałem :)

    Owszem wiem, ale nie chcę mnożyć wątków ponad miarę.

    > O tym, że w .pl nie można *ani* skutecznie zrzec się spadku, *ani*
    > pozbawić tego spadku kogoś.

    To że nie można kogoś wydziedziczyć to jeszcze ma sens, ale że nie
    można odrzcić spadku, to sensu nie ma.

    > A co do zachowku - ano "się należy", i sprawa wygląda tak, że
    > uprawniony może go dochodzić w przypadku, kiedy spadkodawca
    > sporządził testament
    > w którym dał uprawnionemu mniej niż połowę (w niektórych przypadkach
    > mniej niż 2/3) tego co by mu przypadało wg zasad kodeksowych.
    > Co ciekawsze, zachowek może być korzystniejszy od spadku :>, bo
    > przysługuje w pieniądzu.

    Bardzo dziękuję.

    > Rozumiem ze stosowne przepisy KC przejrzałeś?

    Owszem przejrzałem, niestety nic pozytywnego nie znalazłem.

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D