    Subject: Re: Odległosc pola od drogi
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 9 Apr 2020 14:10:41 +0200

    W dniu 09.04.2020 o 13:06, RadoslawF pisze:
> [...]
    857214
    > Jak za badania płacił producent margaryny to masło okazywało się
    > bardzo szkodliwe, jak producent masła to niezdrowa okazywała się
    > margaryna. Odpowiedz na pytanie kto płacił za te badania miodu i
    > będzie wszystko jasne.

    Bardzo celne spostrzeżenie. W Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji w art. 16-tym jest kilka "czynów nieuczciwej konkurencji" w
    zakresie reklamy. Tu w rachubę mogłyby wchodzić pkt. 2 i 4. Choć to mało
    popularne i niewiele jest takich spraw.

    > Co do pierwszego postu o warzywkach przy trasie: Większość rolników
    > ma w chlewie odgrodzone małe stadko do użytku własnego, rodziny i
    > najbliższych znajomych. Karmi się je też czym innym niż resztę.
    > Podobnie jest z warzywami, dla siebie są te z ogródka lub za własnych
    > zabudowań, rosnące daleko od drogi i opylane i nawożone inaczej niż
    > te na sprzedaż.

    Tyle, ze jak ktoś ma pole marchewki, to raczej tej marchewki do zupy nie
    wkłada. Sprzedaje hurtem i nie zdziwił bym się , jakby później do zupy
    kupował na bieżąco ze sklepu. Podobnie będzie ze zwierzętami. Kura, to
    jeszcze pół biedy. Zabijesz i zrobisz rosół. Ale bydło, świnia. Ze
    świni jest wyrobów na miesiąc / dwa dla dwóch rodzin. Pamiętam te
    problemy, bo u mnie w Stanie Wojennym dość regularnie w ten sposób
    obchodzono problemy kartkowe. Teraz już mało jest gospodarstw, w których
    masz pełne spektrum produkcji. Ile można jeść - nawet zdrową - wołowinę?

    --
    Robert Tomasik