  • Data: 2020-04-09 18:17:57
    Temat: Re: Odległosc pola od drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:gl1jx0pz3i8w.dtm6vzw6plg1$....@4...n
    et...
    >Niedawno przeczytałem coś takiego, co przeczy zdrowemu rozsądkowi:
    >https://www.pb.pl/miod-z-miasta-zdrowszy-niz-ze-wsi
    -857214

    >Wprawdzie rzecz dotyczy miodu, a nie roślin, ale coś może być na
    >rzeczy.

    >"Miód z pasieki na dachu hotelu Regent oraz z pasieki Deutsche Banku
    >przebadałem bardzo dokładnie w różnych kierunkach, również pod kątem

    A gdzie te pszczoly zbieraly pylek, bo z betonu to sie nie da :-)

    >obecności metali ciężkich czy pestycydów. Mogę wszystkich uspokoić,
    >że jest
    >on bardzo czysty -- mówi Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska
    >Ekologia,
    >kierujący laboratorium UO-Technologia.

    >-- Gdy zobaczyłem wyniki tych badań, byłem początkowo zaskoczony, bo
    >spodziewałem się wyższych niż zwykle w miodach stężeń np. ołowiu czy
    >rtęci.
    >Tak jednak nie było -- przyznawał pszczelarz Marek Barzyk, obsługujący
    >pasieki w hotelu i banku."

    Olowiu w miastach od dawna sie nie uzywa ... chyba, ze gdzies w
    farbach.
    Podobnie z rtecia.
    No chyba, ze jakis smietnik ze swietlowkami, albo "zaklad utylizacji".
    Ale stluczke po tej utyliazcji to sie przeciez gdzies na wies wywozi
    :)

    Stosunkowo duzo rteci jest u nas emitowane przez kominy - jest zawarta
    w węglu.

    J.