  • Data: 2005-09-24 11:21:11
    Temat: Re: Ochrona pracodawcy - czy istnieje?
    Od: "Immona" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Goja" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:308b.00001488.4333c345@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Jakies czas temu zwolnilam pracownice za kradziez (ewidentna, zlapalam za
    > reke).
    > Najpierw naslala na nas tatusia policjanta, ktory przyszedl w cywilu,
    > razem
    > z "sekretarzem" i wygrazal nam, ze nas zalatwi. (zglosilismy to na
    > policje,
    > ale wiadomo, jak to dziala...)
    > A teraz nasylaja na nas wszystkie mozliwe kontrole (sanepid, inspekcja
    > pracy)
    > i to po kilka razy. Dodam, ze matka pracownicy pracuje wlasnie w Urzedzie
> [...]

    Konfederacja Pracodawcow Polskich (www.kpp.com.pl ) i Polska Konfederacja
    Pracodawcow Prywatnych "Lewiatan" (www.prywatni.pl). Jedni i drudzy robia to
    samo, roznia sie w zasadzie wladzami i sympatiami politycznymi :), maja
    swoje organizacje regionalne. Warto sprawdzic biura obu w swoim regionie i
    dokonac wyboru na podstawie tego, ktora z tych regionalnych organizacji
    bardziej sie nam spodoba, bo te regionalne organizacje sa bardzo niezalezne
    i ich poziom i zakres uslug jest zroznicowany w obu konfederacjach, a jesli
    nie jestes olbrzymia firma, to bedziesz miec do czynienia z organizacja
    regionalna, a nie z centrala w Warszawie.

    Tyle ze (wiem z doswiadczenia jako pracownik takiej regionalnej organizacji)
    przedsiebiorca, ktory przychodzi do nich, jak juz ma problem i prosi o
    natychmiastowa pomoc, jest najwyzej kierowany do dobrego adwokata bieglego w
    takich sprawach, ktoremu moze zaplacic wedle komercyjnych stawek. Na szerzej
    zakrojona, tansza lub bezplatna pomoc moga liczyc czlonkowie z wiekszym
    stazem, ktorzy placili skladki i uczestniczyli w zyciu organizacji (zebrania
    wyborcze, imprezy integracyjne itd.). Podobnie jest zreszta w wiekszosci
    zwiazkow zawodowych, niechetnych angazowaniu swoich srodkow dla
    nie-czlonkow. Tak wiec troche za pozno sie interesujesz tymi organizacjami -
    mozesz zadzwonic do nich i wywiedziec sie o najblizsza kompetentna pomoc
    prawna, ale tej pomocy prawnej normalnie za to zaplacisz. Natomiast warto
    przewidywac i jesli sie przewiduje bycie narazonym kiedys na takie problemy,
    zapisac sie do ktorejs traktujac to jako ubezpieczenie sie od skutkow takich
    sytuacji. W krajach o bardziej rozwinietych rynkach, np. w Niemczech,
    czlonkostwo jest b. popularne wsrod przedsiebiorcow.

    I.