    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona Danych
    Date: Thu, 13 Apr 2006 11:33:51 +0200

    W wiadomości news:e1krcr$cd3$1@inews.gazeta.pl Konzii
    <k...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Zaczela nagle czytac na glos calej klasie moje stopnie z
    > innych przedmiotow, i tak bezczelnie kartka po kartce, przedmiot po
    > przedmiocie, a to ze nie moge sie pochwalic dobrymi stopniami, wysmiala
    > mnie przy calej klasie
    Jak dla mnie mogło nastąpić naruszenie art. 4 ustawy o systemie oświaty.
    Skargę do dyrektora na działania pracownika uważam za działanie co najmniej
    uzasadnione.
    Poza kwestią etyki nauczycielskiej jest jeszcze zagadnienie ochrony danych.
    Nie ulega wątpliwości, że oceny konkretnego ucznia są danymi osobowymi, gdyż
    pojęcie danych osobowych określa jasno art. 6 ustawy o ochronie danych
    osobowych.
    Zbiorcze zestawienie ocen ucznia i ich podanie do wiadomości osób trzecich
    jest przetwarzaniem danych, których administratorem jest szkoła, tu
    reprezentowana przez nauczyciela. Przypadki uprawnionego przetwarzania
    danych ujmuje art. 23 wspomnianej ustawy. Nie bardzo widzę tam uzasadnienie
    postępku nauczycielki.

    > czy tez potem nie bede mial problemow z tym
    > przedmiotem, gdyz nauczycielka bedzie sie chciala jakos za to odegrac,
    Może tak być i z tym, i z innymi przedmiotami (nauczycielka ma koleżanki i
    kolegów nauczycieli).
    To będzie Twoja decyzja - witaj w świecie dorosłych. ;))
    A swoją drogą weź się do nauki, bo przewaga pał nad całą resztą innych ocen
    to za dobrze o Tobie nie świadczy.

    Jotte