-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Ocenianie uczniów
Date: Thu, 10 Jan 2008 13:06:29 +0100
Organization: Dialog Net
Lines: 61
Message-ID: <fm51o2$nnp$1@news.dialog.net.pl>
References: <flv9ke$vec$1@news.dialog.net.pl> <flvu2t$ukc$1@news.onet.pl>
<flvvcp$3jb$1@news.onet.pl> <fm0c2v$od3$1@news.dialog.net.pl>
<s...@b...pl>
<fm26ek$vke$1@news.dialog.net.pl> <fm3d1v$qjp$1@news.dialog.net.pl>
<fm4q3i$gtp$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-184-123.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1199966786 24313 87.105.184.123 (10 Jan 2008 12:06:26
GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2008 12:06:26 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:509250
[ ukryj nagłówki ]W wiadomości news:fm4q3i$gtp$1@mx1.internetia.pl Steel
<d...@K...pl> pisze:
>>> Zresztą to nie takie proste. Do każdego ucznia powinno się mieć
>>> indywidualne podejście.
>> Otóż to, otóż to. Zasadnicza relacja powinna istnieć między _uczniem_
>> a nauczycielem, nie zaś między _uczniami_a nauczycielem. Relacja taka
>> powinna mieć cechy zindywidualizowane.
> taaa jeden, co sie nie uczy wcale, za cos dostanie piatke a inny, co uczy
> sie systematycznie, nic?
> to sie nazywa sprawiedliwosc.
Nie o to chodzi. Relacja nauczyciel-uczeń to nie tylko i nie przede
wszystkim ocenianie.
To przekazywanie wiedzy, doświadczenia, stymulowanie potrzeby samorozwoju,
kształtowanie systemu wartości, charakteru, postawy itd.
Niektórzy nazywają to procesem dydaktyczno-wychowawczym.
Aby on zachodził w sposób optymalny, skuteczny, z maksymalną korzyścią dla
ucznia należałoby go (ucznia) traktować jako indywidualną jednostkę, a nie
część obiektu zwanego klasą, dostosowując metody do jego osobniczych potrzeb
i możliwości.
W masowym modelu szkolnictwa - marzenie ściętej głowy.
> Kryteria powinny byc dla wszystkich takie same.
Niekoniecznie. Nie wszyscy są tacy sami.
Przykład nieco skrajny: zastosowałbyś identyczne dla wszystkich kryteria w
klasie integracyjnej?
> Wiadomo ze nie kazdy jest tak samo zdolny i po to sa oceny by to
> zroznicowac.
Dziwne zdanie. Po co różnicować coś, co i tak z natury rzeczy jest różne?
Oceny wystawiane w szkole nie do tego służą przecież.
Żeby nie wypaść całkowicie z tematyki grupy:
Dz. U. 2007/83 poz. 563 §3 ust. 2
> To jest sprawiedliwe jesli do wszystkich przyklada sie taka sama miare.
Taką samą czy tak samo?
> A indywidualizowanie to nic innego jak faworyzowanie jednych czy
> spychanie na dalszy plan innych.
> Niestety tak widze indywidualizowanie.
No to co ja na to poradzę? ;))
>> Do tego ogólnie bardzo niska jakość kadry pedagogicznej, co jest
>> oczywistym efektem wieloletniej negatywnej selekcji do tego zawodu.
> no walsnie... to juz inna sprawa.
Ciągle ta sama...
Nazywa się - edukacja.
> Ostatnio wlos mi sie na glowie zjerzyl jak przegladnalem ksiazki (w
> ktorych roi sie od bledow) od chrzesniaczki zony i kilka jej klasowek
> ktore do domu przyniosla...
> wg pewnej pani 15=5*3 to nie to samo co 15=3*5 !!
> No masakra...
Ano masakra...
Ale są książki, w których błędów raczej nie ma, np. słownik ortograficzny,
może takie przeglądnij?
Jakbym tam znalazł byki, to włos by mi sie zjeżył... ;)
--
Jotte
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.08 14:44 Steel
- 10.01.08 18:57 Jotte
- 11.01.08 10:58 glizda
- 11.01.08 13:08 Steel
- 11.01.08 13:28 Steel
- 11.01.08 15:47 Jotte
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
- AKCJA "PAPROTKA". KURIOZALNY PROJEKT MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI
Najnowsze wątki
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
- 2024-06-27 AKCJA "PAPROTKA". KURIOZALNY PROJEKT MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI