  • Data: 2008-01-23 16:06:28
    Temat: Re: Obywatelskie zatrzymanie "przy użyciu przedmiotu"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał w
    wiadomości news:fn7nlf$uio$1@mx1.internetia.pl...
    > Czy można użyć do obywatelskiego zatrzymania jakiegoś przedmiotu, typu
    > tonfa, pałka, nóż?
    > Oczywiście nie mam na myśli zadania bólu, tylko przytrzymania,
    > postraszenia.
    > Załóżmy, że osobnik jest słusznego wzrostu, ale boi się np. pałki, czy
    > też noża.

    Tonfa czy pałka moim zdaniem oczywiście może zostać użyta. Co do noża, to
    nie próbował bym, bowiem ma bardzo mała siłę obalającą, za to jest
    śmiertelnie niebezpieczny. Przy czym do faktycznego użycia może dojść tylko
    o tyle, o ile zatrzymujący zostanie zaatakowany przez zatrzymywanego -
    tzw., obrona konieczna.