  • Data: 2011-06-03 10:35:08
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale MIMO tej zniżki płacisz składnik "na obsługę zdarzeń osób trzecich".

    Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwyżki, tylko ja. Czyli z
    jednej strony, dobrze, że ten składnik jest, ale dbam o jego obniżenie i
    nie widzę sprawiedliwości w twierdzeniu ,,olej winnego, zapłać ze
    swojego'', bo wtedy poza czynnikiem ,,na wszelki wypadek, że sprawca
    uciekł'' dochodzi czynnik ,,zwyżka, bo sprawca był, ale ni chuja nie
    miał OC''.

    > Ubezpieczyciel przecież nie ma pojęcia, że Ty *nie* skorzystasz
    > z ubezpieczenia "od osoby trzeciej",

    Na starcie nie ma, ale potem już ma i obniża.

    > a dotychczasowy brak wypłat
    > bierze się z niezgłaszania szkód - traktuje Cię tak samo, jak
    > kogoś kto zwyczajnie miał szczęście.

    No nie ważne. Ważne, że czemu ja mam płacić zwyżkę za szaleńca na
    rowerze, co codziennie mi w samochód wali? Wiem, przeginam z codziennie,
    ale to jedynie pokazuje zjawisko, przez spotęgowaną skalę.

    > Ale PŁACISZ składkę na wypadek szkody spowodowanej przez osobę trzecią!

    No a powinien tamten, w OC. Czemu rowerzysta ma nie mieć OC, a ja w
    samochodzie muszę? A nie mozna powiedzieć, że poszkodowany ze swojego AC
    sobie zrobi? Skoro i tak płaci na wypadek szkody spowodowanej przez
    osobę trzecią....

    > Jeśliby *dało* się wyłączyć "szkody od osób trzecich", to składka
    > byłaby *niższa*. Niższa od tej minimalnej bezszkodowej, bo nie
    > obejmowałaby jednego składnika.
    > Ale że wyłączyć się nie da z przyczyn hm... "konstrukcyjnych",
    > to ją płacisz i basta.

    No to zlikwidować wszystkie OC i niech każdy płaci SOBIE z AC.

    > Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.

    Ma.

    > Tobie żadna różnica, czy zapłacę ze swojego OC (tak, mam, to
    > "rowerowe") czy z własnych pieniędzy. Naprawdę.

    O ile zapłaci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zgłaszam się (JA!) do
    jego ubezpieczyciela i już. Ubezpieczyciel jest na pewno wypłacalny. A
    rowerok powie ,,spierdalaj waść'' i tyle uzyskam.

    > Ale *mimo* tego bonusa, pewną składową płacisz.

    Owszem, ale to nie zmienia faktu, że bonus się powiększy, jak każdy
    będzie za siebie odpowiedzialny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek