  • Data: 2011-06-03 13:18:44
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwyżki, tylko ja.

    Ale zwyżka to jest JEDEN ZE SKŁADNIKÓW składki!

    Ile razy mam pisać, że *w tym co jest w składce*, nie w zwyżce,
    lecz również w obniżonej składce "za bezszkodowość", JEST I BĘDZIE
    składnik "za osoby trzecie"?
    I ten składnik, płacąc AC, zaplacisz.
    Chcesz czy nie chcesz.

    > Na starcie nie ma, ale potem już ma i obniża.

    Obniża za bezszkodowość.
    Bez względu na to, czy brak szkody jest wynikiem szczęścia,
    ostrożności (w tym wobec potencjalnych sprawców) czy też
    "osobistej egzekucji" szkody!

    > No nie ważne. Ważne, że czemu ja mam płacić zwyżkę

    Ale ja NIE ODNOSZĘ SIĘ DO SKŁADNIKA ZAWARTEGO W ZWYŻCE!
    Odnoszę się do składnika zawartego W SKŁADCE.
    Również tej obniżonej "za bezszkodowość".

    Przepraszam że jaśniej już nie mogę, idę sobie z wątku :)

    > No to zlikwidować wszystkie OC i niech każdy płaci SOBIE z AC.

    Pieszy też?

    Nie mieszaj dwu RÓŻNYCH rzeczy:
    - tego, że odpowiedzialność powinien ponieść sprawca
    - tego, że w AC *jest składnik* od szkód "od osób trzecich".
    *W SKŁADCE*.
    I tego składnika NIE DA się uniknąć - a nie da się dlatego, że
    bardzo łatwo jest oszukać ubezpieczyciela w ten sposób, że
    stwierdzisz iż sam spowodowałeś szkodę, mimo że jej przyczyna
    była inna.

    Albo płacisz "za całokształt" albo nie masz AC.

    > Ma.

    Do składnika "osób trzecich" *W SKŁADCE AC* nie ma.
    I nie pisz mi po raz setny o zwyżkach i zniżkach - odnoszę
    się do JEDNEGO SKŁADNIKA, tego który jest w najbardziej
    obniżonej składce.

    > O ile zapłaci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zgłaszam się (JA!) do
    > jego ubezpieczyciela i już.

    I jego ubezpieczyciel zapłaci, bez uzyskania potwierdzenia czy to
    ze strony sprawcy czy "organów" (jak sprawca idzie w zaparte,
    to sądu) że on się przyznaje. Już to widzę.

    > Owszem

    No zlituj się.
    Przecież ja się odniosłem TYLKO DO TEGO SKŁADNIKA.
    Odniosłem się do tezy że ktoś "nie chce płacić".
    Toż tłumaczę, że NIE DA SIĘ nie płacić!

    pzdr, Gotfryd