    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe/dobrowolne ?! ubezpieczenie w szkole
    Date: Wed, 12 Sep 2012 11:45:56 +0200

    Użytkownik "mAro" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    news:59d537ed-b505-4b14-aad1-b51f5f4d5e90@r14g2000vb
    d.googlegroups.com...
    On 11 Wrz, 23:54, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > No nie wiem jak w innych szkołach, ale u nas jest tak:
    > Komitet powołują rodzice na pierwszym spotkaniu, a pieniądze zbiera
    > skarbnik. Za te pieniądze trójka klasowa (rodzice) organizują np.
    > wigilię, wycieczkę itp. na którą zawsze ktoś z trójki jedzie. A zatem,
    > rozumowanie jest takie: my rodzice chcemy zbierać pieniądze i
    > organizować dzieciom rzeczy ponad standardowe. A więc, Twoja postawa
    > mnie dziwi, bo chciałbyś regulacji i zakazywania dobrowolnych działań,
    > które są świetnie kontrolowane i sprzyjają dzieciom.

    1) Regulacja, to nie zakaz.
    2) To nie jest w zaden sposób kontrolowane. Przeważnie poza kilkoma
    działaczami, to nikt nie wie, co się tak faktycznie dzieie z pieniedzmi.
    3) Mamy zapis o bezpłątnej nauce, a zatem to państwo (w tym wypadku
    samorządy) mają organizować odpowiedni poziom, a nie samorzutnie rodzice.
    4) Skoro rodzice muszą robić nadstandardy standardowo (bo chba w każdej
    szkole coś takiego jest), to najprawdopodobniej mamy złe standardy i tyle.

    > Z kolei na Radę Rodziców każda klasa wybiera przedstawiciela, i na tej
    > radzie wybiera się: przewodniczącego, skarbnika, sekretarza, komisję
    > rewizyjną itp. Wszystkie papiery do wglądu są w sekretariacie.
    > Przejrzyściej się nie da :),

    Zrób to dla mnie i idź do sekretariatu i powiedz, zę chcesz się tymi
    dokumentami zapoznać,a potem zdaj relację.

    > Ba na stronie szkoły są sprawozdania itp.
    > Rada pozyskuje fundusze z datków, prowizji za ubezpieczenie,
    > organizacji festynów itp. Oczywiście w Radzie wszyscy pracują za
    > darmo. Wydaje na nagrody dla uczniów, a jak zostanie to u nas
    > zakupiono dwa projektory. (zgodnie z nowym programem szkolnym, ma być
    > "multimedialnie" tylko men oczywiście nie funduje projektorów...).
    > Oczywiście wydatki akceptowane są w głosowaniu.

    Jeśli faktycznie rodzice dostarczyli szkole dwa projektory, to dyrektor
    przyjąłkorzyść materialną w związku z pełnieniem funkcji publicznej.
    Zajrzyj do kodeksu karnego - tak troche powyżej art. 228 :-)) - i mozemy
    kontynuować dyskusje.

    > Podsumowując, szkoła to może być fajne miejsce przy zaangażowaniu
    > rodziców, ale Ci traktują szkołę często jak warsztat samochodowy:
    > zostawić dziecko i odebrać. Mogła by być też podstawową komórką
    > społeczeństwa obywatelskiego, jakim może za 3 pokolenia się staniemy.
    > Z drugiej strony oczywiście trzeba pamiętać, że każde zaangażowanie
    > jest dobrowolne i nie można mieć do nikogo pretensji.

    No to ustalmy - mamy bezpłątne szkolnictwo, czy nie? Nie chodzi mi o to,
    jakie ma być, tylko jakie mamy. No bo skoro standardem okazuje sie
    konieczność dopłat, to wprowadzić dopłaty i tyle. System zwolnień dla
    biednych. Pieniadze trafiają na rachunek szkołyh i dyrfektor tego pilnuje.
    Rada rodziców jako organ doradczy dyrektora, na co je wydać - skoro już tak
    ma być.

    > P.S. Zawsze zabawnie wyglądają wybory do rady czy trójki. Wszyscy
    > dorośli nagle zawiązują buty, liczą kafelki na podłodze itp :)

    Moze nie każdy chce uczestniczyć w tego typu szopkach, ktore nie dość, że
    są na pograniczu powiazań korupcyjnych, to jeszcze nawet nie wiadom do
    końca, jak to zrobić dobrze.